جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

چگونه مخاطب هدف خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

راهنمای مطالعه

هدف شما از افزایش فالوور اینستاگرام چیست؟ آیا فقط می‌خواهید تعداد فالوورهای شما بیشتر شود یا ترجیح می‌دهید فالوورهای شما به مخاطبان با تعامل بالا و در نهایت به مشتریانی برای محصولات یا خدمات شما تبدیل شوند؟ اینجاست که پیدا کردن مخاطب هدف اهمیت می یابد.

چگونه مخاطبان ایده آل خود را پیدا کرده و تعامل بیشتری ایجاد کنیم؟

اینستاگرام ابزاری مهم برای افزایش آگاهی از برند

اینستاگرام ابزاری قابل‌توجه برای شرکت‌ها جهت افزایش آگاهی از برند است، اما همچنین اهمیت دارد که درباره بازار هدف کسب‌وکار خود تحقیق کنید و بیشتر بیاموزید.

شرکت‌ها برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرام، باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنند. درک این موضوع کلید دانستن نحوه بازاریابی محصول است، زیرا بدون شناسایی اینکه مشتریان بالقوه چه کسانی هستند و کجا حضور دارند، در رساندن پیام به آن‌ها دچار سردرگمی خواهید شد.

ابتدا از خود بپرسید:

  • محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید برای چه کسانی مناسب است؟
  • چه افرادی می‌توانند از این پیشنهاد بهره‌مند شوند؟
  • در حال حاضر چه کسی به چیزی شبیه به این نیاز دارد؟
  • این افراد در کجا قرار دارند؟

این‌ها سوالات حیاتی هستند که مخاطبان یک برند را تعریف می‌کنند. و اگر هنوز در شناسایی مخاطبان خود مشکل دارید، بهترین کار این است که به دنبال‌کنندگان صفحات رسانه‌های اجتماعی رقبا نگاه کنید. این کار به شما نشان می‌دهد که باید به چه کسانی دسترسی داشته باشید و اطمینان می‌دهد که محتوای خود را برای گروه‌های خاص هدف‌گذاری کنید.

حالا بیایید به پنج روش برای یافتن و دسترسی به مخاطبان در اینستاگرام بپردازیم. برخی از این روش‌ها بر یافتن مخاطبان هدف تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر بر دستیابی به آن‌ها استوار هستند.

1. نظرسنجی‌های اینستاگرامی: راهی آسان برای شناخت مخاطبان

ما درباره شناسایی مخاطبان هدف یا یافتن آن‌ها از طریق تحقیق صحبت کردیم؛ حالا بیایید درباره یافتن آن‌ها از طریق نظرسنجی‌های کاربری صحبت کنیم. شما می‌توانید یک نظرسنجی اینستاگرامی یا پرسش‌نامه اجرا کنید—یا از استیکرها استفاده کنید—که بر ارزش‌های شرکت شما و مشتریانی که دارید تمرکز دارد.

با استفاده از نظرسنجی‌ها، برندها می‌توانند نیازها و خواسته‌های یک مخاطب خاص را بررسی کنند. نظرسنجی‌ها معمولاً بر کشف اطلاعات ارزشمند درباره گروه نظرسنجی‌شده تمرکز دارند، مانند سطح دانش آن‌ها یا اینکه چه چیزی را به‌عنوان یک خدمات ارزشمند تلقی می‌کنند.

با شناسایی اینکه آیا آن‌ها مشتریان بالقوه هستند یا خیر، برندها می‌توانند سریعاً ارزش مخاطب را ارزیابی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. این کار می‌تواند به‌سادگی این باشد که یک رستوران در استوری خود بپرسد:
“بعد از یک روز آفتابی، ترجیح می‌دهید چه بخورید؟ مرغ یا ماهی؟”

اگر آن رستوران به دنبال عرضه محصولات مرغ باشد، می‌داند که پاسخ‌دهندگانی که ماهی را انتخاب می‌کنند نمی‌توانند مشتریان هدف باشند (حداقل بدون متقاعدسازی قابل‌توجه).

به‌طور خلاصه، نظرسنجی‌ها راهی عالی برای فهمیدن خواسته‌های مشتریان هستند و اطلاعات قدرتمندی ارائه می‌دهند که به تصمیم‌گیری‌های بهتر و متمرکزتر کمک می‌کند. این نظرسنجی‌ها همچنین می‌توانند زمانی که به دنبال بازارها و مخاطبان جدید هستید، بسیار مفید باشند.

پیشنهاد می‌کنیم از خدمات خرید رای استوری آوپنل استفاده کنید؛ کیفیت بالا، قیمت مناسب و تأثیرگذاری واقعی، این خدمات را به انتخابی عالی تبدیل کرده است. برای شروع، همین حالا به صفحه خرید رای استوری سر بزنید و تجربه‌ای متفاوت را امتحان کنید!

2. هشتگ‌ها: بهترین ابزار برای دیده شدن توسط افراد مرتبط

اینستاگرام از هشتگ‌ها برای افزایش آگاهی از برند استفاده می‌کند و آن‌ها کلید یافتن و تعامل با مخاطبان هدف هستند. اگر به‌خوبی از هشتگ‌ها استفاده کنید، افرادی که ممکن است به موضوع یا مطلب شما علاقه‌مند باشند، می‌توانند با برند شما آشنا شده و با آن تعامل داشته باشند.

برای مثال، در یک شرکت تناسب اندام، هشتگ‌های خاصی در این صنعت وجود دارند که به یافتن افراد مناسب کمک می‌کنند—مانند #ورزش یا #تناسب اندام.

وقتی این کلمات کلیدی را به کار می‌گیرید، می‌توانید افرادی را که ممکن است به محصولات شما علاقه‌مند باشند، جذب کنید، زیرا آن‌ها صفحات هشتگ‌ها را بازدید می‌کنند. به همین ترتیب، می‌توانید مکان این افراد را پیگیری کرده و آن را با دیگر نقاط داده مهم مقایسه کنید.

به همین دلیل مهم است که از هشتگ‌های مرتبط با زمینه فعالیت خود استفاده کنید—این کار به شما کمک می‌کند به افرادی که به آن موضوع علاقه دارند، دسترسی پیدا کنید. همچنین هشتگ‌ها با استوری‌های اینستاگرام شما به‌خوبی کار می‌کنند و به شما امکان می‌دهند به مخاطبان بسیار گسترده‌تری دست یابید.
برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر میتوانید به مقاله ما با عنوان ” چگونه با هشتگ‌های اینستاگرام بازدید بیشتری بگیرید؟ ” مراجعه کنید.

3. تگ های جغرافیایی (Geotags): دستیابی به مخاطبان محلی و هدفمند

تگ های جغرافیایی (Geotags): دستیابی به مخاطبان محلی و هدفمند

این روش هوشمندانه برای جذب مخاطبان هدف بسیار مؤثر است! برچسب مکانی فقط یک کلمه کلیدی یا عبارت است که مشخص می‌کند درباره چه مکانی صحبت می‌کنید یا از کجا پست می‌گذارید.

شما می‌توانید از برچسب‌های جغرافیایی برای درج یک مکان خاص در جهان مستقیماً در پست خود استفاده کنید. این بدان معناست که پست‌های شما فقط برای افرادی که شما را دنبال می‌کنند قابل مشاهده نخواهد بود، بلکه برای افرادی که در نزدیکی آن مکان هستند نیز قابل مشاهده خواهد بود—که برای تبلیغات تجاری ایده‌آل است!

با استفاده از تگ جغرافیایی، محتوا به‌راحتی می‌تواند به بینندگان مورد نظر برسد، به شرطی که تشخیص داده باشید کدام جمعیت‌شناسی به تماشای آن علاقه‌مند است.

برندهایی که در صدر بازی بازاریابی قرار دارند و دائماً به دنبال راه‌هایی برای افزایش ویو میلیونی و دیده شدن خود هستند،تگ‌های جغرافیایی را در استراتژی بازاریابی خود می‌گنجانند.

حالا تصور کنید که از تگ‌های جغرافیایی بسیار مرتبط به همراه هشتگ‌های باکیفیت استفاده کنید. دسترسی احتمالی پست شما می‌تواند بسیار زیاد باشد—که عالی است، درسته؟

4. همکاری با اینفلوئنسرها: افزایش اعتبار و تعامل با مخاطبان واقعی

همکاری با اینفلوئنسرها: افزایش اعتبار و تعامل با مخاطبان واقعی

ممکن است تجربیات بدی با اینفلوئنسرها داشته باشید یا نخواهید با آن‌ها کار کنید، اما انکارناپذیر است که آن‌ها راهی عالی برای ارتباط با مخاطبان در اینستاگرام هستند—چه هدف شما جمعیت جوان‌تر باشد و چه نسل مسن‌تر.

با علاقه به کار، تخصص و تلاش مداومشان، این خالقان محتوایی معمولاً یک دنبال‌کننده ثابت و وفادار جمع کرده‌اند—دنبال‌کنندگانی که با برند مناسب می‌توان آن‌ها را به دست آورد. با این حال، پیش از کار با هر اینفلوئنسری، باید مطمئن شوید که آن‌ها با حوزه کاری یا صنعت شما همخوانی دارند.

اینفلوئنسرها همچنین به خاطر داشتن وفاداری بالای دنبال‌کنندگانشان شناخته شده‌اند و همین موضوع آن‌ها را به هدف ایده‌آل برای هر شرکتی تبدیل می‌کند. مصرف‌کنندگان معمولاً به محصولات یا خدماتی که اینفلوئنسرها تبلیغ می‌کنند، بیشتر اعتماد می‌کنند و احتمال خرید آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

برای پیدا کردن اینفلوئنسرهای مرتبط با صنعت خود، استفاده از هشتگ‌های مناسب را در نظر بگیرید. هنگامی که اینفلوئنسرهایی را که با اهداف شما هم‌خوانی دارند پیدا کردید، با ارائه یک پیشنهاد جذاب برای همکاری با آن‌ها تماس بگیرید.

5. تبلیغات اینستاگرامی: رسیدن سریع به جامعه هدف شما

 

تبلیغات اینستاگرامی: رسیدن سریع به جامعه هدف شما

تبلیغات اینستاگرام به‌طور خاص برای جمعیت‌شناسی مدنظر شما طراحی شده‌اند، به این معنی که محتوا مطابق با نیازهای آن‌ها شخصی‌سازی می‌شود. این روش برای جذب افراد در اینستاگرام عالی است و می‌تواند در هدایت آنها به پیج شما بسیار مؤثر باشد.

به همین دلیل است که تبلیغات اینستاگرام به یکی از ابزارهای ضروری در جعبه‌ابزار بازاریابی محتوا تبدیل شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات مخاطبان هدف خود را به اینستاگرام بدهید و یک کمپین راه‌اندازی کنید.

نکته مهم:
این ویژگی برای حساب‌های شخصی در دسترس نیست.

نکات کلیدی

برندها همیشه یک هدف مشترک دارند، و آن تعامل مداوم با مخاطبان هدفشان است. گاهی اوقات دستیابی به این هدف ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما تمام مراحل ذکرشده در بالا به برندها کمک می‌کنند تا مخاطبان مورد نظرشان را پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

5/5 - (18 امتیاز)
پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *