کلمه JustDoIt طی 30 روز گذشته تقریباً 50 هزار بار در اینستاگرام ذکر شده است. این هشتگ به یک جاذبه برای بازدیدها، افزایش تعامل و ساختن یک جامعه تبدیل شده و 79 میلیون دسترسپذیری ایجاد کرده است.
اما این چه معنایی برای یک برند یا سازنده محتوا دارد؟ ادامه دهید تا درباره هشتگهای اینستاگرام بیشتر بدانید!
یک استراتژی خوب برای هشتگهای اینستاگرام شامل درک الگوریتم، متنوعسازی هشتگها و تطبیق مداوم بر اساس تحلیل عملکرد است.
استفاده مؤثر از هشتگها میتواند به طور قابل توجهی دسترسپذیری و تعامل محتوای شما را در اینستاگرام افزایش دهد.
فهرست مطالب:
- آیا هشتگها در اینستاگرام کار میکنند؟
- چگونه هشتگها را به پستهای اینستاگرام اضافه کنیم؟
- چند هشتگ باید در اینستاگرام استفاده کنیم؟
- چگونه از هشتگهای اینستاگرام برای دریافت بازدید بیشتر استفاده کنیم؟
- چگونه دسترسپذیری هشتگهای اینستاگرام را اندازهگیری کنیم؟
- نتیجهگیری
آیا هشتگها در اینستاگرام کار میکنند؟
بله.
و اکنون بیشتر از هر زمان دیگری پتانسیل بازاریابی دارند.
هشتگهای اینستاگرام محتواهای مختلف را به هم متصل کرده و نقشهراهی برای کاربران ایجاد میکنند. به لطف آنها، کاربران میتوانند تنها با چند کلیک به محتوایی دسترسی پیدا کنند که بیشترین تطابق را با علایقشان دارد.
اما تنها این نیست.
زمانی که از هشتگها در اینستاگرام استفاده میکنید، پست شما بخشی از یک گفتگو بزرگتر میشود که در حال وقوع حول آن موضوع خاص است. این همان روشی است که الگوریتم اینستاگرام میفهمد کجا باید پستها، ریلزها و استوریهای شما را نمایش دهد.
این امر شانس دیده شدن محتوای شما توسط کاربران فراتر از دنبالکنندگان فعلیتان و احتمال ویروسی شدن آن در پلتفرم را افزایش میدهد.
یکی از ویژگیهای منحصر به فرد اینستاگرام، امکان دنبال کردن هشتگها است. این قابلیت این امکان را فراهم میآورد که با موضوعات یا ترندهای مورد علاقهتان در ارتباط باشید.
این امر همچنین یک فرصت عالی برای بازاریابان است. استفاده از یک هشتگ باعث میشود محتوای شما راحتتر به دسته مخاطبان هدف شما برسد که واقعاً به پستهای شما علاقهمند خواهند بود.
چگونه هشتگها را به پستهای اینستاگرام اضافه کنیم؟
اضافه کردن هشتگها به پستها و استوریهای اینستاگرام بسیار ساده است.
در اینجا یک راهنمای گام به گام برای اضافه کردن هشتگها در اینستاگرام آورده شده است:
گام 1:
یک عکس یا ویدیو جدید بگیرید یا یکی از گالری خود انتخاب کنید.
گام 2:
اگر خواستید، یک فیلتر به عکس اضافه کرده یا ویدیو را کوتاه کنید، سپس روی “بعدی” کلیک کنید.
گام 3:
روی “اضافه کردن توضیحات…” کلیک کرده و نماد هشتگ و متن یا ایموجی مورد نظر خود را وارد کنید (مثلاً #ورزش).
پس از تایپ کردن ” #” + حرف، اپلیکیشن اینستاگرام یک لیست از پیشنهادات هشتگ را نمایش میدهد. میتوانید از آنها به عنوان الهام استفاده کنید.
اما همیشه به سراغ هشتگهای بالای لیست نروید. این لزوماً به معنای این نیست که اینها بهترین هشتگهای اینستاگرام برای شما هستند.
گام 4:
روی “اشتراکگذاری” کلیک کنید.
نکته حرفهای: از ترکیب هشتگهای پرطرفدار، هشتگهای خاص و هشتگهای برند شده مرتبط با محتوای خود استفاده کنید.
با این حال، تعریف دسته مخاطبان هدف و ایجاد هشتگهای برند شده منحصر به فرد یک موضوع متفاوت است و نیاز به دانش و تحقیق بیشتری دارد. به طور کلی، از ابزارهای خارجی برای انجام این کار بر اساس دادههای واقعی استفاده کنید.
آیا بهتر است هشتگها را در کپشن یا کامنتهای اینستاگرام قرار دهیم؟
قرار دادن هشتگها در هر دو مکان میتواند دسترسپذیری شما را افزایش دهد. هم بخش کپشن و هم بخش کامنتها برای پست شما به طور یکسان مؤثر هستند. بنابراین، انتخاب با شماست.
با این حال، زمانبندی بسیار مهم است. شما باید هشتگهای اینستاگرام خود را بلافاصله پس از انتشار محتوا اضافه کنید.
به همین دلیل، بزرگترین مزیت اضافه کردن هشتگها مستقیماً در کپشن این است که میتوانید آن را به طور همزمان برنامهریزی کنید. نیازی به نگرانی در مورد یادآوری اضافه کردن یک کامنت جداگانه نخواهید داشت.
در عین حال، انتخاب قرار دادن هشتگها در بخش کامنتها میتواند به شما کمک کند تا کپشن شما مرتب و بدون شلوغی باشد. شما ظاهری تمیز خواهید داشت در حالی که از مزایای دسترسپذیری هشتگهای اینستاگرام بهرهمند میشوید.
چند هشتگ باید در اینستاگرام استفاده کنم؟
بحث در مورد تعداد هشتگها که باید در یک پست اینستاگرام استفاده شود، همچنان ادامه دارد و همیشه در حال تغییر است.
در حالی که اینستاگرام تا 30 هشتگ در هر پست را مجاز میکند، تعداد ایدهآل برای بیشترین تعامل معمولاً بین 9 تا 11 است.
پیشنهاد میکنم از چندین هشتگ مختلف استفاده کنید. از هشتگهای پرطرفدار اینستاگرام تا هشتگهای منحصر به فرد.
به این ترتیب، میتوانید پست خود را برای کشف شدن بهینه کنید بدون اینکه مخاطبان خود را اذیت کنید.
کلید کار، تعادل بین حجم هشتگها و مربوط بودن و پتانسیل تعامل است.
اما چگونه این کار را انجام دهیم؟
بهترین ایده این است که هشتگهای خود را با نوع محتوای اینستاگرامی که پست میکنید هماهنگ کنید. چه استوری اینستاگرام باشد، چه پست معمولی یا محتوای تولید شده توسط کاربران. بسیار حیاتی است که از هشتگهای هدفمند استفاده کنید.
هشتگهای استفاده شده هم راستا با محتوای پست است.
آیا هنوز هم احساس گمراهی میکنید؟ بیایید کمی در مورد هشتگهای ممکن که میتوانید استفاده کنید صحبت کنیم.
بهترین هشتگهای اینستاگرام چیست؟
هزاران، اگر نگوییم میلیونها هشتگ در اینستاگرام وجود دارند. بنابراین، تعریف اینکه کدام یک از آنها را میخواهید در استراتژی خود بگذارید، یک قدم بزرگ است.
من یک لیست از دستهبندیهای هشتگهای اینستاگرام ایجاد کردهام تا فرآیند خلاقانه را سادهتر کنم:
هشتگهای ترند اینستاگرام
این هشتگها به این سادگیها قابل استفاده نیستند. زمینه و درک ترند پشت هشتگ نقش اساسی دارند. فقط اضافه کردن یک هشتگ ترند به یک پست کاملاً بیربط مؤثر نخواهد بود.
به همین دلیل است که بسیار مهم است که از آنچه که آنلاین در حال وقوع است آگاه باشید و بدانید چه زمانی و چگونه باید از ترندها در استراتژی هشتگ خود استفاده کنید.
به تازگی اسکارها برگزار شد و میمهای مربوط به آن در اینترنت پخش شد. این فرصت خوبی برای بازاریابان بود زیرا محتوا نسبتاً جهانی و به راحتی قابل استفاده در بسیاری از صنایع بود.
ما میتوانیم برندها و سازندگان محتوا زیادی را پیدا کنیم که از این هشتگ میم برای محتوای خود استفاده کردهاند با جستجوی #اسکویدگیم:
هشتگهای جهانی و محبوب اینستاگرام
اینها سادهترین هشتگها در اینستاگرام هستند. شما باید از این هشتگها استفاده کنید اگر نتوانید هشتگهای مرتبط پیدا کنید. اما به طور کلی، اینها همانهایی هستند که کمترین تعامل را ایجاد میکنند.
یک مثال عالی از چنین هشتگی #روتین-صبحگاهی است. این عبارت بسیار محبوب است، اما در عین حال – بسیار عمومی است. در میان محتوای وسیعی که حول این هشتگ وجود دارد، جلب توجه سخت است.
هشتگهای برند شده و هشتگهای محصولات
هدف اصلی این هشتگها جمعآوری محتوای تولید شده توسط کاربران و افزایش آگاهی از برند است. برندها معمولاً نام خود یا نام محصولاتشان را برای جمعآوری گفتگوها پیرامون آن استفاده میکنند.
یک مثال فوقالعاده از هشتگ برند شده، #نایک است. نایک از این هشتگ در پستهای مربوط به کالکشنهای دویدن، همکاریها با دوندهها و غیره استفاده میکند.
پس از مدتی، مردم شروع به استفاده از این هشتگ کردند تا دستاوردها و داستانهای دویدن خود را نشان دهند و بخشی از جامعه #نایک شوند.
هشتگهای خاص
هشتگهای خاص مانند #گیاهان-آپارتمانی به جوامع خاصی پاسخ میدهند. به همین دلیل است که این هشتگها برای تعامل هدفمند بسیار قدرتمند هستند.
آنها کاربران با علاقههای مشترک را به هم متصل کرده و یک جامعه حول یک علاقه مشترک ایجاد میکنند.
برای مثال، #گیاهان-آپارتمانی یک هشتگ ایدهآل برای محتوای کاشت گیاهان داخلی یا مراقبت از گیاهان است. این یک فضای عالی برای برندها و اینفلوئنسرها در حوزه باغبانی است تا با مخاطبانی که واقعاً به محتوای آنها علاقه دارند، تعامل داشته باشند.
ایجاد این جوامع خاص به شما این امکان را میدهد که موقعیت رهبری خود را در یک حوزه تخصصی تثبیت کنید.
هشتگهای صنعتی
این هشتگها به دستهبندی محتوای شما کمک میکنند. این امر کشف محتوای شما را برای افرادی که به دنبال اطلاعات مرتبط با صنعت هستند، آسانتر میکند.
برای مثال، استفاده از #تکنولوژی میتواند مخاطبانی را جذب کند که به آخرین ترفندهای تکنولوژی، اخبار یا نقدها علاقهمندند.
این یک روش مؤثر برای ایجاد اعتبار و به اشتراکگذاری تخصص در صنعت خود است.
هشتگهای رویداد
هشتگهای مربوط به رویدادها ابزار عالی برای نمایش برند شما در محتوای مشترک است که همه در مورد آن صحبت میکنند.
مثالی از این هشتگها، #کالاف-دیوتی است. چه محتوای شما به طور هوشمندانهای به بازی متصل باشد یا صرفاً با تفسیر خلاقانه به جریان مربوط به آن بپیوندد – استفاده از این هشتگ میتواند به طور قابل توجهی دسترسپذیری برند شما را افزایش دهد.
موضوع این است که با هیجان مشترک ارتباط برقرار کنید. در عین حال، چیزی مربوط یا سرگرمکننده ارائه دهید که با مخاطب وسیع که برای تماشای بازی وارد میشود، همخوانی داشته باشد.
هشتگهای رویداد فرصتی عالی برای تعامل با مخاطب درگیر هستند که آماده به اشتراکگذاری، لایک کردن و کامنت گذاشتن است.
هشتگهای مبتنی بر موقعیت مکانی
هشتگهای مبتنی بر موقعیت مکانی برای رسیدن به مخاطبان هدف جغرافیایی ضروری هستند.
این هشتگها به ویژه برای کسبوکارهای محلی، بلاگرهای سفر و سازماندهندگان رویدادها که میخواهند مخاطبانی را جذب کنند که به یک مکان خاص علاقهمندند، بسیار مفید هستند.
برای مثال، به اشتراک گذاشتن محتوای مربوط به هشتگ #تهران میتواند شامل نکات داخلی در مورد شهر شیراز، آثار باستانی یا مکانهای دیدنی باشد که هم برای مقیمان و هم برای مسافران جذاب است.
همانطور که احتمالاً متوجه شدهاید، گاهی یک هشتگ میتواند در چندین دسته قرار بگیرد. و معمولاً این یک نکته مثبت است! هرچه دستهها بیشتر باشند، دسترسپذیری شما در شبکههای اجتماعی بیشتر خواهد بود.
ایجاد یک استراتژی خوب برای هشتگها کار سادهای نیست، اما یک قدم اساسی در بازاریابی اینستاگرام شماست.
این استراتژی اطمینان میدهد که پست شما به مخاطب هدف درست هدایت میشود و در عین حال به اندازه کافی وسیع است تا افراد جدیدی را جذب کند. و همه اینها بدون اینکه به نظر برسد که در حال اسپم کردن هستید.
چگونه از هشتگهای اینستاگرام برای افزایش بازدیدها استفاده کنیم؟
بازاریابها از هشتگها برای دلایل مختلفی استفاده میکنند. این یک روش عالی برای ایجاد آگاهی، پیدا کردن مخاطبان جدید و… افزایش تعداد بازدیدها است.
این 7 نکته را هنگام جستجو برای بهترین هشتگهای اینستاگرام برای خود دنبال کنید:
1. درک الگوریتم
الگوریتم اینستاگرام به طور مشابهی با موتورهای جستجوی SERP کار میکند. هشتگهایی که برای دستهبندی محتوای خود استفاده میکنید، به عنوان کلمات کلیدی عمل میکنند.
این هشتگها به افرادی که به آن موضوعات خاص علاقهمند هستند این امکان را میدهند که با تایپ هشتگ در نوار جستجو پستهای شما را کشف کنند.
2. استفاده از ترکیب هشتگها
هشتگهای ترند را با هشتگهای خاص و برند ترکیب کنید تا یک استراتژی متعادل و مؤثر ایجاد کنید. این ترکیب به محتوای شما کمک میکند که به مخاطب وسیعتری برسد در حالی که همچنان با موضوع خاص یا هویت برند شما مرتبط میماند.
3. افزودن هشتگهای اینستاگرام در تمام پستها
شما باید از استفاده تکراری از همان هشتگهای عمومی خودداری کنید (مگر اینکه این هشتگها واقعاً مرتبط باشند).
سعی کنید هشتگهای خود را برای محتوای هر پست سفارشی کنید تا تازگی و ارتباطپذیری آن حفظ شود. این روش باعث میشود محتوای شما شانس رسیدن به بخشهای مختلف مخاطبان شما را افزایش دهد.
4. ایجاد و ترویج هشتگ برند شده
ایجاد یک هشتگ برند شده منحصر به فرد، مانند #طبیعت (برنج و محصولات خوراکی)، یک روش عالی برای بهبود هویت برند است. این هشتگ منحصر به فرد میتواند بخشی از برند شما شود و تعامل جامعه و اشتراکگذاری محتوا را تشویق کند.
استفاده از هشتگ برند شده همچنین پیگیری محتوای تولید شده توسط کاربران را سادهتر میکند. بازنشر و استفاده از این نوع عکسها یا ویدیوها برای ایجاد جامعه و برقراری ارتباط با مخاطب شما بسیار ارزشمند است.
5. از تولیدکنندگان هشتگ اینستاگرام نترسید
میدانم که هشتگهایی که این ابزارها ارائه میدهند در ابتدا ممکن است اسپمگونه به نظر برسند. اما آنها نقطه شروع عالی برای فرآیند خلاقانه شما هستند. علاوه بر این، این ابزارها معمولاً آمار جالبی درباره محبوبیت هشتگها ارائه میدهند که همیشه مفید است. بازاریابی مبتنی بر داده بهترین نوع بازاریابی است!
6. مانیتور و بهبود استراتژی هشتگهای اینستاگرام
عملکرد هشتگهای خود را به طور منظم ارزیابی کنید. بررسی کنید کدام هشتگها بیشترین تعامل را ایجاد میکنند و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
این تحلیلهای مداوم برای درک اینکه چه چیزی با مخاطب اینستاگرام شما همخوانی دارد و دسترسپذیری محتوای شما را به حداکثر میرساند، ضروری است. شاید استفاده از هشتگهای مرتبط بهتر از هشتگهای ترند عمل کند؟ بدون دادهها نمیتوانید متوجه شوید.
7. استفاده از هشتگهای اینستاگرام در انواع مختلف محتوا
هشتگهای خود را تنها به پستهای معمولی محدود نکنید. آنها همچنین در استوریها، ریلزها و سایر انواع محتوا در اینستاگرام عملکرد خوبی دارند.
این عمل باعث تعامل بیشتر میشود و از الگوریتم اینستاگرام که معمولاً از انواع مختلف محتوا حمایت میکند، بهرهبرداری میکند.
برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر میتوانید به مقاله ما با عنوان “ روش های افزایش بازدید میلیونی ” سر بزنید!
چگونه دسترسپذیری هشتگهای اینستاگرام را اندازهگیری کنیم؟
متاسفانه، متا امکانات زیادی برای هشتگها در اینستاگرام ارائه نمیدهد. ما تنها برخی از آنالیزهای پایهای هشتگها و آمار هشتگهای ترند را داریم، و زمانی که نماد “#” را تایپ میکنید، پیشنهاداتی برای هشتگها میدهند. اما همینها کافی است.
به همین دلیل، پیگیری عملکرد هشتگها بدون استفاده از ابزارهای مانیتورینگ شبکههای اجتماعی دشوار است (اگر نگوییم غیرممکن).
دسترسپذیری اینستاگرام
هشتگ #اسکوید_گیم در تنها 30 روز گذشته بیش از 600.000 بار در اینستاگرام ذکر شده است. این عدد عظیم نشاندهنده دسترسپذیری تخمینی 120 میلیون است. دیوانهکننده است، نه؟
اما این دقیقاً نشان میدهد که هشتگهای اینستاگرام چقدر قدرت دارند.
دسترسپذیری شبکههای اجتماعی
بخش جالب استفاده از ابزارهای خارجی، دریافت بینشها از پلتفرمهای دیگر است.
در مورد #Dune، در 30 روز گذشته، این هشتگ 82,277 بار در پلتفرمهای شبکههای اجتماعی ذکر شده است و این عدد نشاندهنده دسترسپذیری 1,342,716,110 است.
این عدد بیشتر شبیه یک شماره تلفن است تا دسترسپذیری تخمینی که من به آن عادت دارم!
نتیجهگیری
هشتگهای اینستاگرام برای هر بازاریابی که به دنبال افزایش حضور خود در این پلتفرم است، غیرقابل ارزش هستند. یک استراتژی هشتگ به خوبی طراحیشده میتواند دسترسپذیری، تعامل و ارتباط قویتری با مخاطبان اینستاگرام شما ایجاد کند.
تحلیل داخلی ممکن است برای ایجاد یک استراتژی هشتگ که بتواند در دنیای اینستاگرام سلطنت کند، کافی نباشد. ارزش دارد که از ابزارهای پیشرفتهتر استفاده کنید و بینشهای عمیقتری مانند اشارههای هشتگ، دسترسپذیری هشتگ (شامل دسترسپذیری غیر اجتماعی)، احساسات و موارد دیگر را به دست آورید.