قابلیت های جدید اینستاگرام در سال 2023

قابلیت های جدید اینستاگرام در سال 2023

در سال 2023 با بیش از 2.35 میلیارد کاربر در سراسر جهان، اینستاگرام هنوز یکی از مهم‌ترین بازیکنان در منظر رسانه‌های اجتماعی است و دلیلش نیز واضح است. شبکه اجتماعی هرگز در حال رشد و توسعه نمی‌ایستد، که به معنایی نیز به معنای معرفی منظم ویژگی‌های جدید می‌باشد.


این مقاله به آخرین به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های اینستاگرام در سال 2023 و همچنین ویژگی‌های سال 2022 که ممکن است از دست رفته باشند، می‌پردازد.


اگر شما یک بازاریاب رسانه‌های اجتماعی هستید، پیگیری به‌روزرسانی‌های پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ضروری است. ما این نوشته را تهیه کرده‌ایم تا شما بتوانید اطلاعات مربوط به تغییرات اساسی اینستاگرام را در یک مکان داشته باشید و از آن‌ها بهره‌برداری کنید.


ابتدا به به‌روزرسانی‌های جدید اینستاگرام می‌پردازیم و سپس ویژگی‌های قدیمی‌تر اما همچنان مهم را مرور می‌کنیم. پس بدون طولانی‌تر شدن، به تمام ویژگی‌های جالبی که اخیراً اینستاگرام معرفی کرده است، نگاه می‌اندازیم.


اینستاگرام اپلیکیشن جدیدی به نام "Threads" را راه‌اندازی می‌کند.


Threads یک اپلیکیشن جدید است که توسط اینستاگرام ساخته شده است و کاربران می‌توانند در آن موضوعات را پست کنند، به دیگران پاسخ دهند و پروفایل‌هایی را که به آن‌ها علاقه دارند، دنبال کنند. این برنامه به عنوان یک رقیب مستقیم برای توییتر عمل می‌کند.

تعدادی اطلاعات بیشتر در مورد Threads:


  • موضوعات و پاسخ‌ها می‌توانند اشکال مختلفی از جمله متن کوتاه، لینک‌ها، تصاویر، ویدئوها یا هر ترکیبی از آنها را داشته باشند.
  • اشخاص می‌توانند یکدیگر را دنبال کنند تا موضوعات و پاسخ‌های آنها را در خور خوراک خود و از پروفایل خود ببینند.
  • کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که چه کسانی می‌توانند پست‌های آنها را در تنظیمات حریم خصوصی پروفایل ببینند.
  • اشخاص می‌توانند به پست‌ها پاسخ دهند تا به بحث بپیوندند یا محتوا را دوست دارند، به اشتراک بگذارند، نقل قول کنند یا محتوا را دوباره ارسال کنند.
  • هر کسی که یک حساب اینستاگرام دارد، می‌تواند یک پروفایل Threads ایجاد کند.

وقتی شما یک پروفایل در Threads ایجاد می‌کنید، به حساب اینستاگرامی که با آن وارد شده‌اید متصل می‌شود. داده‌های به دست آمده از حساب اینستاگرام شما و استفاده شده در Threads ممکن است شامل موارد زیر باشد:


  • اطلاعات ورود به حساب شما برای اینستاگرام
  • شناسه منحصر به فرد حساب اینستاگرام شما
  • نام و نام کاربری اینستاگرام شما
  • اطلاعات موجود در پروفایل اینستاگرامی شما، از جمله تصویر پروفایل، زندگی‌نامه و لینک‌ها
  • فالوور اینستاگرامی شما حساب‌هایی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید
  • سن شما به عنوان اعلام شده در اینستاگرام
  • وضعیت حساب اینستاگرام شما در ارتباط با نقض‌های مالکیت فکری و موارد عدم تطابق با دستورالعمل‌های جامعه اینستاگرام.

ویژگی جدید پروفایل گروهی اینستاگرام


طبق گفته متا، "ما در حال آزمایش قابلیت پیوستن به یک پروفایل گروهی و به اشتراک گذاشتن داستان‌ها، پست‌های خوراک یا ریلز با اعضای گروه هستیم، تا مردم بتوانند با دیگران با توجه به علایق خود در یک فضای اختصاصی ارتباط برقرار کنند."

مشابه گروه‌های فیسبوک، اینستاگرام نسخه خود را در حال آزمایش داده که به کاربران امکان مشارکت و به اشتراک گذاری محتوا در یک صفحه مشترک می‌دهد. این ویژگی به افراد یا جوامع در اینستاگرام اجازه می‌دهد با یکدیگر همکاری کنند و به ایجاد محتوای مشترک بپردازند.

این ویژگی به تدریج عرضه می‌شود. می‌توانیم فرض کنیم که به زودی به تمام کاربران جهانی در دسترس خواهد بود.


به‌روزرسانی چندین لینک در بخش زیرنویس


اینستاگرام به‌روزرسانی جدیدی را عرضه می‌کند که می‌تواند به راحتی Linktree و سایر ارائه دهندگان نرم‌افزارهای پرداختی 'لینک در بیو' را جایگزین کند.

برای استفاده از این ویژگی، بر روی "ویرایش پروفایل" کلیک کنید، سپس بر روی "لینک‌ها" و سپس "اضافه کردن لینک خارجی" کلیک کنید. شما می‌توانید لینک‌ها را به ترتیبی که می‌خواهید، بکشید و رها کنید.

اکنون می‌توانید پست‌های خود را در اپلیکیشن اینستاگرام زمانبندی کنید

بالاخره می‌توانید پست‌های اینستاگرام خود را در داخل برنامه خود زمانبندی کنید. این ویژگی با امکان انتشار یک تاریخ انتشار مشخص برای پست‌های شما را فراهم می‌کند. با این حال، این ویژگی امکان انتشار مشترک به حساب‌های IG دیگر یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف را نمی‌دهد.

برای زمانبندی پست اینستاگرامی خود در برنامه IG، به تنظیمات پیشرفته در هنگام ایجاد پست خود بروید، بر روی "زمانبندی" کلیک کنید و زمان انتشار مورد نظر را تنظیم کنید.


فید اینستاگرام بدون تبلیغات و پست‌های پیشنهادی


آیا از مرور کردن فید IG خود که از پست‌های پیشنهادی از کاربرانی که دنبال نمی‌کنید و پست‌های تبلیغاتی که به آنها علاقه ندارید، سیر شده‌اید؟ من می‌دانم که من قطعاً هراس داشتم.

بالاخره می‌توانید فید IG خود را تشکیل دهید که تنها از پست‌های افرادی که دنبال می‌کنید تشکیل شده باشد - بدون پست‌های پیشنهادی یا تبلیغات در مسیر شما.

تنها کافی است روی اینستاگرام در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و گزینه "دنبال کننده‌ها" را انتخاب کنید.

متاسفانه این ویژگی جدید فقط در پست‌های فید کار می‌کند و بر روی داستان‌های اینستاگرام کار نمی‌کند.


پست‌های ویدئویی اینستاگرام اکنون تنها ریلز هستند


از این به بعد شما قادر به ارسال پست‌های ویدئویی معمولی در اینستاگرام نخواهید بود - تمام پست‌های ویدئویی جدید به عنوان ریلز منتشر خواهند شد.

این ممکن است برای برخی از کاربران بسیار ناراحت کننده باشد، زیرا حتی امکان ارسال ویدئوی مربعی از یک کلیپ افقی ضبط شده (یا هر کلیپ دیگر به عنوان مسئله‌ای اساسی) وجود ندارد.

اما اینجا یک راهکار برای این موضوع وجود دارد اگر بخواهید ویدئوهای مربعی ارسال کنید:


  • شروع به ایجاد پست کروسل با یک تصویر کنید
  • یک کلیپ ویدئویی برای کروسل انتخاب کنید
  • تصویر خود را انتخاب نکنید تا فقط کلیپ ویدئویی باقی بماند

اکنون ویدئوی شما باید به فرمت مربعی باشد.


پین‌کردن شبکه اینستاگرام


جدیدترین به‌روزرسانی اینستاگرام به شما امکان می‌دهد پست‌های خود را در بالای شبکه IG خود پین کنید.

اگر دوست داشتید، آن را پین کنید 📌

شما اکنون می‌توانید تا سه پست یا ریل را برای قرار دادن در بالای پروفایل خود انتخاب کنید.

به عبارت دیگر، محتوای قدیمی‌تان همچنان می‌تواند برجسته باقی بماند 😉 این ویژگی در پلتفرم‌هایی مانند توییتر یا تیک‌تاک چیزی نوین نیست، اما ما قطعاً به آن نیاز داشتیم.


استوری‌های اینستاگرام به مدت 60 ثانیه (بدون قطعه قطعه شدن)


اینستاگرام به تدریج ویژگی دیگری را اجرا می‌کند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا استوری‌های اینستاگرامی با مدت زمان تا 60 ثانیه را بدون قطع و وصل پس از هر 15 ثانیه ارسال کنند.

بدون شک، این یک ویژگی بسیار مفید است؛ بازی‌کردن کلیپ استوری شما بدون قطع و وصل انجام می‌شود و شما می‌توانید تمام منشن‌ها، تگ‌ها، مکان‌ها، لینک‌ها و غیره را در یک استوری بلندتر شامل کنید - نیازی به تکرار فرآیند بعد از هر 15 ثانیه ندارید.


الگوریتم اینستاگرام در سال 2023


اصول عمل الگوریتم اینستاگرام به مدت طولانی یک راز کامل بوده است و تلاش برای تسلط بر آن عمدتاً بر مبنای حدس و آزمون و خطا انجام می‌شد. این اما پس از توضیح آن توسط مدیر عامل اینستاگرام، آدام موسری، در یک ویدیویی که در حساب توییتر خود منتشر کرده، تغییر کرده است.

به نظر می‌رسد که فاکتورهای مهم‌ترین که تاثیری بر آن دارد که کاربران چه چیزهایی را در فید خود می‌بینند، عبارتند از:


  • شاخص‌های محبوبیت پست - تعداد افرادی که رویه نمایی را کلیک کرده‌اند، محل قرارگیری آن، مدت زمان آن (اگر ویدئو بود)
  • اهمیتی که کاربر قبلاً به حساب های افراد دیگر داده است - تعداد فالوور، تعداد لایک‌ها و اطلاعاتی از این دست
  • اطلاعات حساب کاربر - موضوعات مورد علاقه، نوع پست‌ها، ترکیب تصاویر و ویدئوها
  • سابقه تعاملات - نظرات، لایک‌ها، رویه‌نمایی‌ها و غیره
  • زمان انتشار - زمان انتشار پست و زمان تعامل کاربران با آن

به‌روزرسانی‌های ریلز اینستاگرام در سال 2023


از زمانی که اینستاگرام آنها را در سال 2020 معرفی کرد، ریلز به سرعت به محبوبیت پیدا کرده‌اند. اینستاگرام واقعاً در این فرمت جدید سرمایه‌گذاری می‌کند و به دنبال بهبود مستمر آن است، همانطور که ما در ماه ژوئیه 2021 دیدیم که این پلتفرم تصمیم به دو برابر کردن مدت زمان حداکثر ریلز گرفت. این ویژگی جدید اینستاگرام به طور مداوم با گزینه‌های ویرایش بیشتری مانند اضافه کردن ویژگی دوگانه یا تایمر به‌روز می‌شود.

بیایید به‌طور عمیق‌تر به آنچه که می‌توانید با ریلز انجام دهید نگاه کنیم. در اصل، ریلز پست‌های تمام‌صفحه و عمودی هستند که می‌توانند از 15 ثانیه تا 1 دقیقه طولانی شوند. این تابع همچنین به شما اجازه می‌دهد تا چندین ویدئوی کوتاه را به یکدیگر متصل کنید. بیشتر، ریلز می‌توانند با امکانات متنوعی مانند:


  • موسیقی - شما می‌توانید یک آهنگ دلخواه اضافه کنید و نسبت موسیقی به صدای اصلی ویدئو را تنظیم کنید
  • صدای متناوب - شما می‌توانید نظر خود را ضبط کنید
  • متن
  • طراحی دستی - شما می‌توانید روی ویدئوی خود نقاشی کنید
  • استیکرها - پس از فیلم‌برداری از ریلز جدید، می‌توانید استیکری به آن اضافه کنید
  • اثرات - مانند استوری‌ها استفاده می‌شود
  • تایمر - بنابراین نیازی به نگه داشتن تلفن همراه خود در هنگام ضبط ویدئو ندارید

اینستاگرام حتی ویژگی‌های جدید دیگری را برای ریلز تست می‌کند:


• چیدمان ویدئو به کاربران اجازه می‌دهد تا چندین ویدئو را در پنجره‌های جداگانه یکی پس از دیگری ضبط کرده و سپس آنها را ترکیب کنند.

• ویژگی دوگانه که به کاربران اجازه می‌دهد یک عکس بگیرند و سپس ویدئو را در بالای آن ضبط کنند.


پاسخ‌های تصویری ریلز


تا پایان سال 2021، اینستاگرام به‌طور معرفی کردند ویژگی جدیدی به نام 'پاسخ‌های تصویری ریلز'. این ویژگی به شما امکان می‌دهد که به نظرات (داده شده توسط هر دنبال‌کننده‌ای که نظری را بر روی ریلزهای شما می‌گذارد) با استفاده از ویدئو پاسخ دهید.

این ویژگی به واقع یک راه بزرگ دیگر برای خالقان است تا با دنبال‌کنندگان خود در بخش نظرات ارتباط برقرار کنند و محتوایی را که توسط فعالیت آنها در بخش نظرات الهام گرفته‌اند، ایجاد کنند.


کجا ریلز اینستاگرام را پیدا کنیم


برای دسترسی به محدوده‌ای از ایجاد ریلز، باید به آیکون '+' در گوشه بالا و راست صفحه بزنید و 'ریلز' را انتخاب کنید. بعضی از ویژگی‌های ریلز هنگام ضبط می‌توانند استفاده شوند، در حالی که برخی از آنها تنها پس از اتمام ضبط قابل استفاده

هستند. اقدام کنید و محتوای جذاب خود را ایجاد کنید!

یک نکته دیگر هم وجود دارد - شما همیشه می‌توانید به هر یک از ریلز خود برگردید و آنها را مجدداً مخلوط کنید، که باعث ایجاد توانایی تقریباً نامحدود برای بازی با محتوای خود می‌شود.

اگر بر روی آیکون 'پخش' در وسط پایین صفحه کلیک کنید، می‌توانید به سرعت ریلز‌ها را مرور کنید.

همچنین اکنون می‌توانید با کلیک بر روی آیکون صدای داخلی در داخل یک ریل خاص، به دنبال دیگر ریلزهایی با همان موسیقی بگردید.


جستجوی نقشه اینستاگرام


یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های جدید اینستاگرام، جستجوی نقشه است. این ویژگی بسیار شبیه به نقشه‌های گوگل است و به کاربران امکان می‌دهد موقعیت مکانی کسب‌وکارهای مختلف را در داخل اپلیکیشن اینستاگرام پیدا کنند.

جستجوی نقشه در داخل مرورگر معمولی اینستاگرام قرار دارد که برای جستجوی دیگر کاربران، هشتگ‌ها و غیره استفاده می‌کنید.

این به سرعت به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای کشف مکان‌های جدید در صورتی که در یک منطقه ناشناخته باشید، شناخته می‌شود. بیشتر، کاربران می‌توانند به راحتی اطلاعات بیشتری مانند موقعیت، قیمت محصولات و خدمات، و پست‌های عمومی علامت‌گذاری شده با مکان کسب‌وکار را با کلیک بر روی آیکون مکان مشخص در نقشه مشاهده کنند.


حالت ایجادکننده در اینستاگرام


اینستاگرام مدتی پیش حالت ایجادکننده را برای حساب‌هایی با بیش از 10,000 فالوور معرفی کرد و ادامه می‌دهد که این قسمت از اپلیکیشن را برای کمک به معتبران در بهره‌برداری بیشتر از تجربه خود با آن توسعه دهد. از اجازه دادن به خالقان برای مشاهده بیشتر از آمار حساب‌های خود تا ساده‌تر کردن پیام‌رسانی برای آنها، حالت ایجادکننده واقعاً تفاوت‌آفرین شده است.

حالت ایجادکننده به طور مداوم در حال تکامل است و ویژگی‌های جدیدی مانند بخش کاملاً جدیدی از نکات بازاریابی اینستاگرام که خالقان می‌توانند در طراحی محتوای جدید خود بهره‌برده و ورودی حرفه‌ای معرفی شده‌اند.


آمار به‌روزرسانی‌شده اینستاگرام


اینستاگرام یک بار دیگر ابزار تجزیه و تحلیل خود را به‌روز کرده است تا به خالقان و کسب‌وکارها نگرش بهتری از عملکرد حساب‌های خود بدهد. تغییر اصلی اول این است که اکنون می‌توانید داده‌ها را تا 90 روز به جای 30 یا 60 ببینید. همچنین امکان اندازه‌گیری عملکرد ویدئوی زنده شما نیز وجود دارد.

آمار در حال حاضر به شما دید کاملی از آمار حساب خود می‌دهد:

• بهره‌برداری از حساب‌ها - نمای کلی از معیارهای دسترسی به پروفایل شما که به تقسیم‌بندی بر اساس جغرافیا، جنسیت، سن، دنبال‌کنندگان در مقابل غیردنبال‌کنندگان، دسترسی به انواع محتوا، تبلیغات و غیره می‌پردازد


  • بهره‌برداری از حساب‌ها - این بخش به شما امکان می‌دهد تا میزان اشتراک‌گذاری حساب‌های خود را بین انواع مختلف محتوا به تفصیل ببینید.
  • تعداد دنبال‌کنندگان کل - این بخش به شما امکان می‌دهد تا پویایی پایگاه دنبال‌کنندگان خود را با نگاهی به جمعیت جمعیت آنها ببینید.
  • محتوایی که به اشتراک‌گذاشته‌اید - اطلاعات بیشتری در مورد محتوای خود و تعاملات کاربر تقسیم‌بندی شده بر اساس نوع محتوا و نوع تعامل (حتی تعاملات مانند ضربه‌زدن به دکمه آدرس کسب‌وکار یا دکمه ایمیل)

این به طور قطعی یک بهبود نسبت به نسخه قبلی است. با این حال، اگر مدیریت چندین پروفایل رسانه‌های اجتماعی را انجام می‌دهید، ممکن است بخواهید با استفاده از "NapoleonCat" و ویژگی تجزیه و تحلیل آن، بازی خود را بر روی همه حساب‌های خود، بدون توجه به پلتفرم اجتماعی، ارتقا دهید و در ثوانی گزارش‌های اینستاگرام تولید کنید.


مخفی کردن تعداد لایک‌های اینستاگرام اختیاری شده است


اینستاگرام از سال 2019 به سمت مخفی کردن تعداد لایک‌های زیر پست‌ها حرکت کرده است. در حال حاضر، می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید این اطلاعات را از پست‌های خود مخفی کنید یا خیر.

برای انجام این کار، باید به یکی از پست‌های خود بروید، بر روی سه نقطه در گوشه بالا و راست کلیک کرده و 'مخفی کردن تعداد لایک' را انتخاب کنید.

اگرچه بسیاری از کاربران شروع به استفاده از آن کرده‌اند، هنوز می‌توانید تعداد لایک‌های کسی را در"NapoleonCat" نگاه کنید - بدون توجه به اینکه یک کاربر تصمیم به مخفی کردن آنها داشته باشد یا نه.


استیکر خرید


نام این استیکر همه چیز را می‌گوید. افزودن آن به داستان‌های خود به دنبال‌کنندگانتان امکان می‌دهد تا خرید را مستقیماً از داستان‌های اینستاگرام انجام دهند. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این استیکر باید ابتدا ویژگی خرید را تنظیم کنید. اگر می‌خواهید شرکا بتوانند این استیکر را اضافه کرده و به محصولات شما هدایت کنند، باید همچنین این گزینه را در بخش شرکاهای خرید از تنظیمات حساب خود فعال کنید.


استیکر موسیقی


این یکی بسیار منتظره‌ترین استیکر برای کاربران در بسیاری از کشورها بوده است، و اکنون استیکر موسیقی به طور گسترده‌تر در دسترس است. از آن برای غنی کردن داستان‌های خود با آهنگ موردعلاقه‌تان استفاده کنید!

استیکر موقعیت مکانی

استیکر موقعیت مکانی به شما اجازه می‌دهد مکان کنونی خود را به اشتراک بگذارید، اگر می‌خواهید مکان جالبی را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.


استیکر اشاره


یک کاربر یا کسب‌وکار دیگر را در داستان‌تان ا

شاره کنید. این همچنین امکان ایجاد امکانی برای اشتراک گذاری داستان در پروفایلشان را برای افزایش دسترسی آنها فراهم می‌کند.


استیکر سوال


اضافه کردن یک استیکر سوال به دستانی است که دنبال‌کنندگان‌تان را به اشتراک نظرات خود در مورد موضوع انتخابی‌تان تشویق می‌کند. همچنین می‌توانید از آن برای اجازه دادن به کاربران برای پرسیدن سوال‌هایی از شما استفاده کنید که بعداً می‌توانید در داستان‌های جداگانه به آنها پاسخ دهید تا تعامل بیشتری با مخاطبان خود ایجاد شود.


پنل اینستاگرام aopanel: افزایش فالوور با استفاده از ابزاری قدرتمند


در دنیای امروزی، تعداد فالوورها در اکانت‌های اجتماعی می‌تواند به معیاری مهم در اندازه‌گیری تاثیر و اهمیت یک پروفایل تبدیل شود. افزایش تعداد فالوورها به تبع آن، اهمیت و اعتبار بیشتری به کسب‌وکارها و فردیت‌ها می‌بخشد. در این میان، پنل اینستاگرام aopanel به عنوان یک ابزار حیاتی در افزایش تعداد فالوورها نقش مهمی ایفا می‌کند.

پنل اینستاگرام aopanel به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از استراتژی‌های موثر و هدفمند، تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.


آدرس پنل: https://aopanel.ir