در دنیای رقابتی امروز، داشتن تعداد زیادی لایک در اینستاگرام نه تنها نشانهای از محبوبیت است، بلکه به افزایش دیده شدن پستها و رسیدن به اهداف تجاری یا شخصی شما کمک میکند. اگر شما هم به دنبال راههایی برای دریافت لایکهای بیشتر هستید، تنها نیستید! بسیاری از کاربران اینستاگرام میخواهند بدانند که چگونه میتوانند با استفاده از روشهای مؤثر، تعامل پستهای خود را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی راهکارهایی میپردازیم که کمک میکند تا لایکهای بیشتری دریافت کنید و حضوری موفقتر در اینستاگرام داشته باشید.
برای گرفتن لایکهای بیشتر در اینستاگرام، تنها داشتن محتوای جذاب کافی نیست. شما باید استراتژیهایی مانند زمانبندی مناسب پستها، استفاده از هشتگهای پرطرفدار، و تعامل فعال با فالوورها را به کار ببرید. اگر به دنبال جزئیات بیشتری هستید، مقاله چگونه ۱۰۰۰ لایک در اینستاگرام بگیریم؟ 12 استراتژی پیشنهادی 1403 میتواند راهنمایی جامع برای رسیدن به این هدف باشد.
چگونه لایکهای بیشتری در اینستاگرام بگیریم (هنوز اهمیت دارند)
لایکها میتوانند به دیده شدن پستهای شما کمک کنند — در اینجا نحوه دریافت لایکهای بیشتر را توضیح میدهیم.
نحوه افزایش لایک اینستاگرام رایگان:
- از هشتگهای مناسب استفاده کنید
- کاربران مرتبط را تگ کنید
- کپشنهای جذاب بنویسید
- یک Reel بسازید
- یک مسابقه «لایک کن و برنده شو» برگزار کنید
- عکسهای باکیفیت پست کنید
- محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید
- محتوای پشت صحنه را پست کنید
- میزبانی یک takeover را بر عهده بگیرید
- محتوا را در زمان مناسب پست کنید
- از میمها استقبال کنید
- پستها را در استوری خود به اشتراک بگذارید
- با دیگر سازندگان همکاری کنید
- خلاق باشید
- بامزه باشید
- خارج از فید خود تعامل کنید
- چیزها را تغییر دهید
- به دیگران کمک کنید
- وارد صفحه اکسپلور شوید
- محصولات عالی بسازید
- اطلاعات مفید به اشتراک بگذارید
- ببینید رقبایتان چه چیزی مؤثر است
- محتوای رضایتبخش به اشتراک بگذارید
- مکان خود را تگ کنید
لایکها تنها یکی از معیارهای متعددی هستند که میتوانید از آنها برای اندازهگیری موفقیت خود در اینستاگرام استفاده کنید. دیدن تعداد لایکهای یک پست، کاروسل یا Reel یکی از سریعترین راهها برای سنجیدن عملکرد شماست.
اما این لایکها چقدر اهمیت دارند؟ آیا باید لایک بخرید؟
آیا لایکهای اینستاگرام هنوز اهمیت دارند، حتی اگر مخفی باشند؟
بله! لایکها همچنان به اندازه گذشته اهمیت دارند.
اگر متوجه نشدهاید: اینستاگرام در اردیبهشت 1400 اعلام کرد که به کاربران گزینهای میدهد تا تعداد لایکهای عمومی را مخفی کنند.
از آن زمان، دو راه برای مخفی کردن لایکها وجود دارد:
- شما میتوانید تعداد لایکها را در فید شخصی خود مخفی کنید (تا نبینید دیگران چند لایک گرفتهاند).
- شما میتوانید لایکهای پستهای خود را مخفی کنید (تا دیگران نتوانند تعداد لایکهای شما را ببینند).
اما چه لایکهای اینستاگرام را ببینیم یا نه، الگوریتم اینستاگرام همچنان مانند گذشته کار میکند — و لایکها یکی از معیارهای موفقیت هستند که به این پلتفرم کمک میکند تصمیم بگیرد که آیا یک محتوا باید به افراد بیشتری نمایش داده شود یا نه.
چگونه لایکهای اینستاگرام را افزایش دهیم؟ 24 روش تضمینی!
0. خرید لایک اینستاگرام
بهترین و سریعترین راه برای افزایش لایک اینستاگرام این است که برای پستهای پیجتان، در مرحله اول تعدادی لایک خریداری کنید و در کنار آن محتوای با کیفیت تولید کنید. وقتی بازدیدکنندگان جدید محتوای باکیفیت شما را میبینند و همچنین مشاهده میکنند که افراد زیادی آنها را لایک کردهاند، آنها هم به لایک کردن پستها ترغیب میشوند.
پنل شبکههای اجتماعی آوپنل بهترین و باکیفیتترین سرویسهای خرید لایک اینستاگرام را با بهترین قیمت ارائه میکند. کافی است پکیجهای متنوع را مشاهده کنید و بسته دلخواه خود را انتخاب نمایید!
1. از هشتگهای مناسب استفاده کنید
استفاده از هشتگهای اینستاگرام به شما کمک میکند پست خود را در معرض دید کاربران بیشتری قرار دهید و در نتیجه لایکهای بیشتری دریافت کنید. هنگامی که از یک هشتگ استفاده میکنید، پست شما در صفحه مربوط به آن هشتگ نمایش داده میشود و این کار یافتن شما (و لایک کردن محتوای شما) را برای دیگران آسانتر میکند.
به این پست که درحال معرفی آیفون 16 است دقت کنید میبینید که از هشتگ هایی با همان عنوان استفاده کرده است که باعث میشود کاربر با جست و جو این اسم ها ، این پست در صفحه مربوط به آن هشتگ نمایش داده شود.
2. برای افزایش لایک در اینستاگرام کاربران مرتبط را تگ کنید
تگ کردن کاربران دیگر در پستهای اینستاگرام به آنها یک اعلان ارسال میکند — و نه تنها کاربران تگ شده معمولاً پست را لایک میکنند، بلکه احتمالاً آن را به اشتراک هم خواهند گذاشت. دیده شدن بیشتر = لایکهای بیشتر.
این پست بسیار هنری حاصل همکاری یک شاعر و یک استایلیست بوده است، و هر یک از هنرمندان مشارکتکننده تگ شدهاند (و در کپشن نیز ذکر شدهاند). این کار باعث میشود که مخاطبان پست به تمامی دنبالکنندگان تمام همکاران گسترش یابد.
3. کپشنهای جذاب بنویسید
اینستاگرام یک پلتفرم بسیار بصری است، اما استفاده از کلمات همچنان یک راهبرد خوب است (در نهایت، متن برای الگوریتم بسیار آسانتر از تصاویر قابل خواندن است). وقت بگذارید و کپشنهای با دقت و فکر شده بنویسید تا اطلاعات بیشتری درباره پست خود به مخاطبان ارائه دهید — این کار به نمایش جنبههای متنوعتری از برند شما کمک میکند. و کاربران اینستاگرام از این موضوع استقبال میکنند.
این تولیدکننده لباسهای بازطراحی شده تلاش زیادی برای ساخت محصولاتش انجام میدهد و در بسیاری از کپشنهای خود داستانهایی درباره این محصولات به اشتراک میگذارد. مخاطبان او نه تنها محصول نهایی را میبینند، بلکه درباره فرآیند ساخت آن نیز اطلاعات کسب میکنند (برای مثال، اینکه ساخت کت بالا بیش از ۸ ساعت طول کشیده است).
4. Reel بسازید تا لایک های اینستاگرامتان افزایش یابند
حتی اگر ویدیوها به سبک شما نیستند، سعی کنید یک Reel در اینستاگرام بسازید. Reelها به سرعت در حال تسلط بر پلتفرم هستند و نرخ تعامل بالاتری نسبت به پستهای ثابت دارند (و لایکها نیز جزو این تعامل محسوب میشوند). افزایش لایک اینستاگرام با انتشار ریلز!
در نگاه اول، کار این نقاش بیشتر مناسب یک عکس است تا یک ویدیو — اما به جای اینکه تنها تصویری از اثر نهایی را پست کند، هنرمند روند کار خود را در یک Reel جذاب و جالب نمایش داد.
5. یک مسابقه «لایک کن و برنده شو» برگزار کنید
یکی از ترفندهایی که میتوانید با استفاده از آن، فالوورهای خود را به لایک کردن پستها ترغیب کنید، برگزاری مسابقه و دادن جایزه به افراد برنده است. برای مثال همانطور که در تصویر بالا میبینید میتوانید شرایط زیر را برای مسابقهی خود تعیین نمایید:.
فالوورها باید:
- پست را لایک کنند.
- آن را در استوری پیج خود به اشتراک بگذارند.
- زیر پست، چند نفر از دوستان خود را تگ کنند.
سپس اعلام کنید که به قید قرعه به چند نفر از کسانی که به این شرایط عمل کنند، جوایزی تعلق خواهد گرفت. مطمئن باشید علاوه بر افزایش لایک، نرخ تعامل پیج شما هم به میزان قابل توجهی بیشتر خواهد شد.
6. برای افزایش لایک عکسهای باکیفیت پست کنید
خیره شدن، درست است؟ به وضوح یکی از ابتداییترین راهها برای دریافت لایکهای بیشتر بر روی عکسهایتان، پست کردن عکسهای باکیفیت است: تصاویری با کیفیت بالا، ترکیببندی مناسب و جذاب که تا حد امکان قابل اشتراکگذاری باشند.
این ساندویچ مرغ یک مثال خوب است. این عکس واقعاً ساندویچ را در تمام شکوه آبدارش به نمایش میگذارد — که برای هر علاقهمند به غذا دشوار است که در برابر لایک کردن آن مقاومت کند. برای ایجاد گرافیکهای زیبا و چشمنواز، سعی کنید از برنامه Canva در خود Hootsuite Composer یا یکی از برنامه های متنوع ویرایش عکس اینستاگرام استفاده کنید.
7. محتوای تولید شده توسط کاربر را پست کنید
پست کردن محتوای تولید شده توسط کاربران (البته با اجازه آنها) به شما کمک میکند تا رابطه قویتری با مخاطب هدف خود برقرار کنید. کاربران را تشویق کنید تا عکسهایی از محصول شما بگذارند و برند شما را تگ کنند، تا شما محتوای عالی زیادی برای انتخاب داشته باشید.
به عنوان مثال، عکس بالا ابتدا توسط یک برند لباس وینتج پست شده که برند Girlfriend Collective، سازنده دامن با جیب، را تگ کرده است. Girlfriend Collective این عکس را دوباره پست کرد (با ذکر اعتبار پستکننده اصلی) و محتوای رایگان و جالبی را که محصولشان را به نمایش میگذارد، به دست آورد. این پست ۲۵ هزار لایک کسب کرد.
شما میتوانید با ایجاد یک هشتگ، دنبالکنندگان خود را به پست کردن محتوای تولید شده توسط کاربران تشویق کنید. این همان کاری است که بازیگر نوید محمد زاده انجام داد تا مردم را به پست کردن قسمت هایی از بازی خود در فیلم مغز های کوچک زنگ زده تشویق کند. پس از این اقدام، بیش از هزار پست با آن هشتگ وجود داشت.
8. محتوای پشت صحنه را پست کنید
هر عکسی و ویدیویی که شما پست میکنید نیاز نیست کاملاً بینقص و بدون ایراد باشد — به اشتراکگذاری بخشی از فرآیند خود یا محتوای پشت صحنه، دید جامعتری از برند شما به دنبالکنندگان ارائه میدهد.
این پست کاروسل (و کپشن همراه آن) بهطور عمیق به نحوه ساخت محصولات این هنرمند میپردازد. دنبالکنندگان او میتوانند بهتر قدردانی کنند و همه زحماتی که در ساخت جواهرات دستسازش میکشد را لایک کنند.
9. میزبانی یک takeover
از کسی که با برند شما مرتبط است (یک کارمند، شریک، همکار و غیره) بخواهید که به مدت یک روز اینستاگرام شما را اداره کند و جنبهای شخصیتر از کاری که انجام میدهید را به اشتراک بگذارد (درواقع منظور این است که یکی از اعضای تیم تولید محتوا کند). این کار محتوای شما را به مخاطبان وسیعتری معرفی میکند، زیرا فردی که اینستاگرام شما را در اختیار دارد، احتمالاً محتوا را در فید شخصی خود نیز به اشتراک میگذارد.
به عنوان مثال، باله ملی انگلستان یکی از رقصندگان خود را برای اداره اینستاگرامش انتخاب کرد تا کمی از جادوهای پشت صحنه را به اشتراک بگذارد. این کار به نفع فردی که takeover را انجام میدهد (این اصطلاح فنی است) نیز هست — آنها به مخاطب شما معرفی میشوند و به همین ترتیب، مخاطب شما نیز با آنها آشنا میشود.
10. محتوا را در زمان مناسب پست کنید
شما در صورتی که پست خود را در زمان آنلاین بودن دنبالکنندگانتان منتشر کنید، لایکهای بیشتری خواهید گرفت. از ابزاری مانند ویژگی «بهترین زمان برای پست» در Sproutsocial استفاده کنید تا مطمئن شوید که در زمان بهینه برای مخاطبانتان پست میکنید.
11. از میم ها برای افزایش لایک استفاده کنید
با پست کردن میمهای مرتبط و قابل ارتباط، نشان دهید که برند شما جنبهای شادابتر دارد (و کاربران را متقاعد کنید که شما خندهدار هستید و نه خجالتآور).
میمها بهطور مستقیم برند شما را تبلیغ نمیکنند، اما سرگرمکننده، قابل اشتراکگذاری و — اگر به درستی انجام شوند — بسیار خندهدار هستند. چیپوتل محتوای میم را در فید اینستاگرام خود بهخوبی اجرا میکند و برای پستهای عجیب و غریب خود، دهها هزار لایک به دست میآورد.
12. پستها را به استوری خود به اشتراک بگذارید
از آنجا که بسیاری از کاربران اینستاگرام به جای جست و جو در فید خود، از طریق استوریها عبور میکنند (و الگوریتم اینستاگرام گاهی اوقات باعث میشود که پستهای شما در فید آنها نمایش داده نشود)، اشتراکگذاری عکسها یا Reelهای جدید در استوری شما ایده خوبی است.
هنگام انجام این کار، ایده خوبی است که به دنبالکنندگان خود انگیزهای بدهید تا به پست اصلی مراجعه کرده و آن را لایک کنند. این استوری هر یک Reel جدید را با برچسب «ریل جدید» به اشتراک میگذارد و بینندگان را تشویق میکند که به خود پست بروند تا محتوا را ببینند.
13. برای افزایش لایک با سایر اینفلوئنسر ها همکاری کنید
با دیگر خالقان یا اینفلوئنسرهای صنعت خود همکاری کنید تا مخاطب و کاربران خود را تقویت کنید. علاوه بر ایجاد دوستیهای جدید، همکاری با دیگران همچنین به گسترش بیشتر مخاطب و دسترسی شما کمک میکند.
همکاری نایک با نائومی اوزاکا مثال خوبی است — این دو در صنایع مرتبط کار میکنند، بنابراین این همکاری منطقی است. طرفداران نایک با اوزاکا آشنا میشوند و طرفداران اوزاکا نیز حمایت او از نایک را مشاهده میکنند. این یک وضعیت برد-برد (و لایک-لایک) است.
14. خلاق باشید
این یک نکته واضح اما مهم است: به عنوان یک خالق، شما باید خلاق باشید. گاهی اوقات، دریافت لایکها به سادگی ایجادیک ایده منحصر به فرد است.
این پست از پنتون را در نظر بگیرید. این یک بازاریابی خوب برای رنگهای پای کدو تنبل و پای گردو است، عکسی با ترکیببندی زیبا دارد و ایده کلی آن خلاقانه و سرگرمکننده است. این پست تقریباً ۴۰ هزار لایک دارد.
15. خندهدار باشید
چرا اینقدر جدی؟ کمی شوخی در رسانههای اجتماعی تأثیر زیادی دارد و همچنین تصویری جامعتر از برند شما ایجاد میکند.
پست فوق از برند Monday Hair Care به خوبی صدای طنزآمیز را منتقل میکند و همچنین به انتشار سالانه بسیار محبوب Spotify Wrapped اشاره دارد. محتوای قابل ارتباط و خندهدار (برای مثال: «صبح شما با ۲،۷۸۶ ساعت نشستن در حوله پس از دوش گرفتن آغاز شده است») به شدت قابل لایک و اشتراکگذاری است.
16. در خارج از فید خود تعامل کنید
در تلاش مداوم خود برای ارائه آنچه مردم میخواهند، الگوریتم اینستاگرام پستهای حسابهایی را که فکر میکند «نزدیک» هستند، در اولویت قرار میدهد. اما چطور نزدیکی را اندازهگیری میکند؟ با نظارت بر میزان تعامل حسابها با یکدیگر.
بنابراین، اگر میخواهید دسترسی خود را گسترش دهید و در نتیجه شانس دریافت لایکها را افزایش دهید، تنها نمانید: پیش بروید و تعامل کنید. با لایکها و کامنت کردن نظرات خود!
17. تنوع ایجاد کنید
اگر از اینستاگرام خود برای کسب و کار استفاده میکنید، بیشتر پستهای شما با هدف بازاریابی خواهد بود. اما خوب است هر از چند گاهی تنوع ایجاد کنید تا فید شما تنها تبلیغات از برندتان نباشد. هر از گاهی به فکر پست کردن محتوای جالب و جذاب اینستاگرام باشید که لزوماً نیازی به فروش چیزی نداشته باشد.
این پست از Brooklyn Candle Studio اصلاً به شمعها اشاره نمیکند — در عوض، رنگهای پاییزی نیویورک را جشن میگیرد. محتوای این پست هنوز به برند مرتبط است، اما بهطور مستقیم چیزی را به دنبالکنندگان «فروش» نمیکند. این یک وقفه تازه در مقابل تلاشهای بازاریابی سنتیتر است و عکسی بسیار جذاب است که به زیبایی با سایر محتوای آنها هماهنگ است.
18. به جامعه کمک کنید
ما پیشنهاد نمیدهیم که برای کسب لایکهای اینستاگرام به خیریه بپردازید — کمک به دیگران همیشه باید یک هدف باشد — اما به اشتراکگذاری روشهایی که از جامعه خود حمایت میکنید، مهم است.
علاوه بر اثبات این نکته به دنبالکنندگان خود که شما تنها به خاطر پول در این کار نیستید، ممکن است دیگر برندها را نیز به انجام همین کار تشویق کنید.
خیریه کودکان سرطانی مثال خوبی است. این یک تلاش آگاهانه و اجتماعی برای حمایت از جامعه آنهاست و به اشتراکگذاری این پست در رسانههای اجتماعی راهی عالی برای گسترش این پیام است که به کودکان سرطانی کمک کنیم و آنها را حمایت کنیم. و هرچه لایکهای بیشتری کسب شود باعث نمایش بیشتر و همچنین درخواستهای بیشتر برای کمک به این قشر!
19. به صفحه اکسپلور بروید
صفحه اکسپلور (مجموعهای از پستها و ویدیوهای عمومی) مانند یک تختهاعلام شخصیشده است و راهی عالی برای نمایش محتوای شما به مخاطبان جدید میباشد. حضور در صفحه اکسپلور نیازمند استفاده از بسیاری از راهبردهایی است که در این پست ذکر شدهاند: استفاده از هشتگها و جغرافیای مرتبط، نوشتن کپشنهای توصیفی و گرفتن عکسهای عالی.
این پست از Trader Joe’s مثال خوبی است: هشتگهای #TraderJoes، #تخته پنیر و #غذاخوری در آن وجود دارد، بهعلاوه یک کپشن واضح و اطلاعاتی. عکس نیز از نظر بصری جذاب است — این ترکیب، دستورالعمل کاملی برای کسب ۱۲ هزار لایک است.
20. محصولات عالی تولید کنید
تولید محصولاتیک استراتژی خوب برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام است و کالاهای خلاقانه و جذاب همچنین لایکهای شما را نیز افزایش میدهند.
پست A24 از مجسمه بامزه مارسل صدفی آنها بیش از ۲۴ هزار لایک و بیش از صد نظر کسب کرد. البته، همه آن کاربران ممکن است کالا را خریداری نکرده باشند، اما آن لایکها حمایت از برند را نشان میدهند و به پست یک تقویت خوب از نظر الگوریتم میدهند.
21. اطلاعات مفید به اشتراک بگذارید
این نوع پستها را بهعنوان خدمتی که به دنبالکنندگان خود ارائه میدهید، در نظر بگیرید: چه تخصصی میتوانید ارائه دهید که زندگی آنها را آسانتر کند؟ به اشتراکگذاری اطلاعات رایگان و مفید راهی عالی برای کسب لایکهای بیشتر (و مهمتر از آن، راهی عالی برای به اشتراکگذاری اطلاعات مهم) است.
22. برای افزایش لایک اینستاگرام رقبا را تحلیل کنید!
رقابت شما را بهتر میکند — بهویژه زمانی که یک تحلیل رقابتی انجام میدهید. به ستارههای صنعت خود فکر کنید و از راهبردهای آنها بهعنوان منبع الهام برای استراتژیهای خود استفاده کنید.
23. محتوای رضایتبخش به اشتراک بگذارید
صرفنظر از صنعت یا حوزه شما، محتوای رضایتبخش تقریباً همیشه در اینستاگرام خوب عمل میکند. به این فکر کنید که چگونه میتوانید عناصری از برند خود را به اشتراک بگذارید که تماشای آنها احساس رضایت را به همراه داشته باشد (ویدیو های مرور زمان(تایم لپس) تمیز کردن، بستهبندی، ساخت یا تخریب چیزها نمونههای خوبی هستند).
کانال Hydraulic Press تماماً درباره این نوع محتواست — حتی اگر شما بهطور خاص به پرسهای هیدرولیک علاقهمند نباشید، همه از دیدن تبدیل اسکیتلز به نودلها «لذت» میبرند.
24. برای افزایش لایک اینستاگرام، لوکیشن خود را در پست تگ کنید!
جغرافیایی تگ کردن موقعیت شما راهی است تا افراد بیشتری بتوانند عکسهای شما را پیدا کرده و لایک کنند. این کار بهویژه برای برندهایی که دارای یک مکان فیزیکی هستند، مفیدتر است، زیرا حس جامعهای را با مشتریان دائمی ایجاد میکند. (فقط به یاد داشته باشید که مطمئن شوید مختصات فیزیکی شما صحیح است تا در نقشه نمایش داده شوند.)
Beaucoup Bakery مکان عکسهای خود از دسرهای (بسیار خوشمزه) را جغرافیایی تگ میکند و این کار را برای عاشقان شیرینی آسان میسازد.
حضور خود را در اینستاگرام با استفاده از Hootsuite شروع کنید. پستها را بهطور مستقیم در اینستاگرام برنامهریزی و منتشر کنید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، عملکرد خود را اندازهگیری کنید و همه پروفایلهای دیگر رسانههای اجتماعی خود را — همه از یک داشبورد ساده — مدیریت کنید.
اهمیت افزایش فالوور در دریافت لایک بیشتر
داشتن تعداد بیشتری فالوور، به طور مستقیم بر افزایش تعداد لایکهای پستهای شما تأثیر میگذارد. کاربران بیشتر به معنای تعامل بیشتر با محتوای شماست. برای یادگیری روشهای افزایش تعداد فالوورها و تقویت جامعه مخاطبان، میتوانید مقاله چگونه فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟(لینک مقاله) را مطالعه کنید. این راهنما به شما کمک میکند با استراتژیهای مؤثر، تعداد دنبالکنندگان خود را افزایش دهید.
سخن پایانی: افزایش لایک اینستاگرام رایگان
افزایش لایک در اینستاگرام، بهویژه برای صفحات کاری، یک ضرورت است که میتواند تأثیر مستقیمی بر رشد و موفقیت کسبوکارها داشته باشد. روشهایی که در این مقاله معرفی شدند، نهتنها رایگان هستند بلکه با کمی تمرین و استمرار، میتوانند بهبود چشمگیری در تعامل پیج شما ایجاد کنند.
به خاطر داشته باشید که ایجاد محتوای باکیفیت، تعامل مؤثر با فالوورها و استفاده از ابزارهای مناسب، کلیدهایی هستند که شما را به نتایج دلخواهتان میرسانند. اگر تاکنون این راهکارها را امتحان نکردهاید، از همین امروز شروع کنید و تأثیر آن را در رشد پیج خود مشاهده کنید! موفقیت شما در اینستاگرام به قدمهای کوچک اما هوشمندانه وابسته است.