جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

چگونه در سال 2025 از اینستاگرام درآمد کسب کنیم؟

راهنمای مطالعه

اینستاگرام می‌تواند پلتفرمی بسیار سودآور باشد.از همکاری با برندها گرفته تا ابزارهای کسب درآمدی که این پلتفرم ارائه می‌دهد، هرگز فرصت‌های بیشتری برای رشد خلاقان و برندها در اینستاگرام وجود نداشته است.
اما کسب درآمد در اینستاگرام مستلزم درک فرصت‌های درآمدزایی موجود، شناخت توانایی‌هایی که می‌توانید به حامیان مالی یا شرکا ارائه دهید، و رشد مداوم تعداد دنبال‌کنندگان است.

10 روش برای کسب درآمد از اینستاگرام

راه‌های زیادی برای درآمدزایی از اینستاگرام وجود دارد؛ در ادامه مواردی که باید بدانید آورده شده است.

1: ابزارهای درآمدزایی خالقان محتوا در اینستاگرام

برنامه رسمی درآمدزایی اینستاگرام راه‌های متعددی برای کسب درآمد توسط خالقان محتوا و کسب‌وکارهای کوچک ارائه می‌دهد، مشابه برنامه همکاران یوتیوب.

  • فروشگاه اینستاگرام (Instagram Shop):
    پلتفرم تجارت اجتماعی اینستاگرام که به شما امکان می‌دهد محصولات را مستقیماً از طریق پست‌ها، ریلز (Reels)، و استوری‌ها بفروشید.
  • اشتراک‌ها (Subscriptions):
    اشتراک‌های اینستاگرام به دنبال‌کنندگان شما اجازه می‌دهند با پرداخت هزینه، به محتوای انحصاری دسترسی پیدا کنند.
  • دریافت هدایا در ریلز (Receive Gifts On Reels):
    طرفداران می‌توانند به‌عنوان قدردانی از ریلزهایی که دوست دارند، به شما هدیه بدهند.
  • دریافت نشان‌ها در پخش زنده (Receive Badges On Instagram Live):
    وقتی در اینستاگرام به صورت زنده پخش می‌کنید، بینندگان می‌توانند نشان‌هایی را برای قدردانی از شما خریداری کنند. این ابزار مشابه هدایا است اما برای پخش‌های زنده طراحی شده است.

همچنین شما میتوانید از خدمات خرید بازدید لایو اینستاگرام نیز استفاده کنید. ما در تیم آوپنل aopanel این خدمات را با ارزان ترین قیمت و بالا ترین کیفیت به شما کاربران عزیز ارائه میدهیم.

2: همکاری با برندها (Brand Collaborations):

با گسترش مخاطبان خود در اینستاگرام، همکاری با برندها می‌تواند منبع درآمد عالی باشد.

در اینجا یک نمونه از اینفلوئنسر سبک زندگی واقعی، روزی پایپر آورده شده است که چگونه همکاری با برندها را در محتوای خود ترکیب می‌کند:

 

با توجه به نوع همکاری، ممکن است موارد زیر را انجام دهید:

اشتراک‌گذاری محتوا

  • انتشار یک پست در فید یا ریلز که در آن از محصولی استفاده می‌کنید.
  • تولید محتوای کاربرمحور (User-Generated Content) که در صفحه برند منتشر شود.
  • مدیریت حساب برند (Brand Takeover) و انتشار محتوا از حساب آن برند.

یافتن شرکای بالقوه

یکی از بخش‌های مهم در همکاری با برندها، پیدا کردن شرکای مناسب است. در ادامه این وبلاگ بیشتر به این موضوع می‌پردازیم، اما یکی از نکات کلیدی پیوستن به پایگاه داده اینفلوئنسرها است.

برای مثال، Later Influencer Index پیدا کردن همکاری‌های ارزشمند با هزاران برند فعال در پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسر Later را آسان می‌کند.

 

3: تبدیل دنبال‌کنندگان به حامیان یا مشارکت‌کنندگان

اگر دنبال‌کنندگان شما به محتوای بیشتری علاقه دارند، می‌توانید از طریق ارائه محتوای ممتاز کسب درآمد کنید.

محتوای انحصاری برای مشترکین و حامیان

این نوع محتوا به صورت اختصاصی برای مشترکین و حامیان شما ارائه می‌شود و شامل مواردی است که سایر دنبال‌کنندگان نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

مزایای اضافی

علاوه بر محتوای ویژه، می‌توانید مزایای دیگری مانند ملاقات‌های حضوری ، محصولات انحصاری، یا تقدیر و تشکر در محتوای خود را نیز ارائه دهید.

 

4: ایجاد دوره‌های آموزشی

اگر در اینستاگرام یا هر مهارت دیگری به موفقیت دست یافته‌اید، رازهای موفقیت خود را به دیگران آموزش دهید!

یافتن نقطه اشتراک

دنبال نقطه اشتراک بین علاقه، مهارت‌ها، و نیازهای دنبال‌کنندگان خود باشید. اگر دنبال‌کنندگان شما دائماً درباره تخصص شما سؤال می‌کنند، این نشانه‌ای است که دوره‌های آموزشی می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

الهام از مربیان موفق

برای مثال، کِیلی دیموک، مربی خالقان محتوا و کسب‌وکار، با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی، حرفه خود را ساخته و دانش بازاریابی خود را با افراد همفکر به اشتراک می‌گذارد.

 

5: فروش خدمات فریلنسری

اگر خدماتی را ارائه می‌دهید که می‌توان آن را به صورت آنلاین ارائه کرد، می‌توانید آن را از طریق اینستاگرام بفروشید.

محتوای آموزشی با کیفیت بالا

کلید موفقیت در فروش خدمات آزاد، تولید و انتشار منظم محتوای آموزشی با کیفیت بالا در صفحه اینستاگرام شماست.

استفاده از ابزارهای مناسب

در اینجا ابزارهایی مانند Later Social اهمیت پیدا می‌کند؛ شما می‌توانید زمان‌بندی ارسال‌ها را خودکار کنید و از برنامه‌ریزی بصری Later برای اطمینان از زیبایی و هماهنگی محتوای خود استفاده کنید.

6: تبلیغات پولی 

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از بازاریابی اینفلوئنسرها و همکاری با برندها، اجازه دادن به برندها برای استفاده از محتوای شما در تبلیغات رسانه‌ای پولی است.

دو راه کلیدی برای کسب درآمد

1. شما می‌توانید هزینه‌ای برای اجازه دادن به برند برای انتشار تبلیغات دریافت کنید که منجر به درآمد مستقیم بیشتر می‌شود.

2. برند هزینه‌های تبلیغ را پرداخت می‌کند، اما حساب شما از مزایای نمایش‌ها، دسترسی و تعامل بهره‌مند می‌شود.

این معمولاً همراه با یک پست اسپانسر شده است، بنابراین این را باید به عنوان بخشی از بازاریابی اینفلوئنسر در نظر بگیرید نه یک منبع درآمد مستقل.

7: بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)

به جای یک همکاری یک‌به‌یک با برند، می‌توانید هر محصولی را از طریق بازاریابی وابسته تبلیغ کنید.

نحوه کار بازاریابی وابسته

شما محتوایی با لینک اختصاصی یا کد تخفیف منتشر می‌کنید؛ اگر کسی محصول را از طریق لینک شما خریداری کند، شما کمیسیون دریافت می‌کنید.

شبکه‌های مختلف برای بازاریابی وابسته

خالقان محتوا می‌توانند در شبکه‌های مختلف بازاریابی وابسته ثبت‌نام کنند، مانند:

مانند بازاریابی اینفلوئنسر، باید از تناسب محتوا و محصول اطمینان حاصل کنید و فقط محصولاتی را توصیه کنید که با محتوای شما و مخاطبانتان همخوانی دارند.

 

8: تولید محتوای اسپانسری (Sponsored Content)

محتوای اسپانسر شده یک وضعیت برد-برد برای کسب‌وکارهای کوچک و خالقان محتوا است:
برندها اغلب نمی‌توانند اصالت یک شخص واقعی که لحظات واقعی را به اشتراک می‌گذارد، بازسازی کنند. اما می‌توانند از این تأثیر بهره‌برداری کنند و با خالقانی که مخاطبان آن‌ها با مشتریان هدف برند هم‌پوشانی دارد، همکاری کنند. در عین حال، اینفلوئنسرها بابت تولید محتوا پرداخت می‌شوند.

نکات کلیدی برای همکاری‌های مؤثر

برای اینکه این همکاری‌ها سودمند باشد، باید احساس اصالت داشته باشند. ریتل کارتن، مشاور رسانه‌های اجتماعی و نویسنده خبرنامه Link in Bio می‌گوید: “بسیاری از برندها دوست دارند با خالقانی که قبلاً طرفداران محصولاتشان هستند، همکاری کنند.” ریتل پیشنهاد می‌دهد که خالقان محتوا به برندهای مورد علاقه خود مراجعه کنند و پیشنهاد همکاری بدهند.

استفاده از سبک یا سری‌های مکرر

“یک سبک یا سری منظم که برندها بتوانند آن را وارد کنند، یک روش عالی برای همکاری با برندها است.” به عنوان مثال، اینستاگرام آلیکس ارل نمونه خوبی از این است. “همه منتظر ویدیوهای ‘get ready with me’ او هستند. این یک مکان بسیار راحت برای برندهای آرایشی است تا خود را معرفی کنند.” ریتل می‌گوید: “مخاطبان او منتظر این ویدیوهای خاص هستند.”

 

وقتی که به یک برند پیشنهاد همکاری می‌دهید، ویژگی‌های مخاطبان خود را توضیح دهید و نشان دهید که چگونه محصول آن‌ها در یکی از فرمت‌های موفق شما جای خواهد گرفت. سعی کنید جزئیات خود را در بازارهای اینفلوئنسر مانند Shopify Collabs ثبت کنید تا به برندها نشان دهید که آماده همکاری هستید.

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید و به دنبال همکاری با خالقان محتوا می‌باشید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید فرمت‌های موجود آن‌ها را پیشنهاد دهید که برای محصول شما مناسب باشد. از آن‌ها نخواهید که محتوایی تولید کنند که برای طرفدارانشان ناآشنا و غیرمعمول باشد.
به خاطر داشته باشید که فرقی نمی‌کند همکاری شما چقدر اصیل به نظر برسد، قوانین اینستاگرام ایجاب می‌کند که تمام محتوای برند شده (“محتوایی که ویژگی‌ها یا تأثیرات یک شریک تجاری را در ازای دریافت ارزش نشان می‌دهد”) باید برچسب “شراکت پرداختی” را داشته باشد.

 

9: راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

اگر فروشگاه آنلاین دارید، احتمالاً از اینستاگرام برای تبلیغ و فروش محصولات خود استفاده می‌کنید. اما اگر شما یک خالق محتوا هستید، ممکن است بخواهید از تأثیر خود برای فروش محصولات نیز بهره‌برداری کنید.

محصولات فیزیکی، خدمات، یا محصولات دیجیتال

محصولات فیزیکی، خدمات یا اقلام دیجیتال می‌توانند در اینستاگرام به عنوان گسترش برند یک خالق محتوا معرفی شوند. از محتوای خود برای نشان دادن اینکه چگونه یک محصول برای مخاطبان شما ارزش ایجاد می‌کند، استفاده کنید و سپس از ابزارهای فروش اینستاگرام برای فراهم کردن راهی آسان برای پرداخت و خرید برای دنبال‌کنندگان خود استفاده کنید.

مرزهای بین خالق محتوا و کارآفرین در حال محو شدن است

بیشتر افراد به دنبال استقلال خود هستند و می‌خواهند از مهارت‌های خود کسب درآمد کنند. به عنوان مثال، لوکی، گرگ‌سگ که یک اینفلوئنسر حیوانات خانگی است، موفقیت خود در اینستاگرام را به برند شخصی خود، Loki Naturals تبدیل کرد.

روش‌های فروش محصولات و خدمات آنلاین

چند گزینه برای فروش محصولات و خدمات آنلاین عبارتند از:

  • فروش خدماتی که در آن‌ها مهارت دارید، مانند عکاسی یا مشاوره در زمینه رسانه‌های اجتماعی، با هدایت کاربران اینستاگرام به وب‌سایت حرفه‌ای خود.
  • عرضه محصولات دیجیتال مانند دوره‌های آنلاین، صداها، کتاب‌های الکترونیکی یا پیش‌تنظیمات طراحی.
  • فروش محصولات اصلی خود و ارسال آن‌ها به‌صورت مستقیم یا از طریق انبارهای تحویل (اینجا نحوه پیدا کردن تولیدکننده آورده شده است).
  • استفاده از مدل dropshipping برای فروش محصولات بدون نیاز به مدیریت موجودی و ارسال.

10: طراحی محصولات برای برند شخصی خود

“توانایی [خالقان محتوا] برای فروش محصولات بسیار طبیعی است، زیرا محتوای فراوان آن‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد که در لحظات مناسب محصولات خود را معرفی کنند.” این گفته کریس واکارینو، بنیان‌گذار Fanjoy است، شرکتی که به خالقان محتوا کمک می‌کند تا به‌راحتی محصولات را تولید و به طرفداران خود بفروشند.

مزایای طراحی محصولات خود

این روش به این معنا است که شما نیازی به ایجاد یک برند و محصولات جدید از ابتدا ندارید. شما تنها باید طراحی‌های مرتبطی ایجاد کنید و آن‌ها را بر روی محصولات مختلفی مانند لیوان‌ها، تی‌شرت‌ها و چاپ‌های هنری قرار دهید.

نحوه ساخت و فروش محصولات خود

چند راه برای ساخت و فروش محصولات خود عبارتند از:

  • استفاده از خدمات چاپ به‌درخواست برای چاپ و ارسال محصولات به طرفداران شما.
  • برندگذاری محصولات موجود با لوگوی شخصی خود. این محصولات باید مرتبط با برند یا محتوای شما باشند. به‌عنوان مثال، استفاده از بندهای مقاومتی برای اینفلوئنسرهای حوزه تناسب اندام.
  • اگر دستی در هنر دارید، ممکن است از ساخت محصولات خود لذت ببرید، مانند چاپ تی‌شرت‌ها با طرح‌های خودتان.

 

عوامل موثر بر میزان درآمد شما از اینستاگرام

چندین عامل وجود دارند که تعیین می‌کنند یک اینفلوئنسر اینستاگرامی چقدر درآمد خواهد داشت. برخی از اینفلوئنسرهای کوچک با دنبال‌کنندگان نسبتاً کم می‌توانند با هدف‌گذاری روی یک حوزه پرسود، مانند محصولات مالی، زندگی خوبی داشته باشند. در طرف دیگر این طیف، حساب‌های سلبریتی می‌توانند برای یک پست واحد میلیون‌ها دلار درآمد کسب کنند.

تعداد دنبال‌کنندگان

یکی از روش‌های رایج برای دسته‌بندی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی و پتانسیل درآمدی آن‌ها، تقسیم آن‌ها به پنج سطح بر اساس تعداد دنبال‌کنندگانشان است. به‌طور کلی، قیمت‌گذاری اینفلوئنسرها معمولاً با تعداد دنبال‌کنندگان آن‌ها همخوانی دارد:

  • اینفلوئنسر نانو: ۱,۰۰۰–۱۰,۰۰۰ دنبال‌کننده، بین ۵۰,۰۰۰ تا ۵۰۰,۰۰۰ تومان برای هر پست یا استوری.
  • اینفلوئنسر میکرو: ۱۰,۰۰۰–۵۰,۰۰۰ دنبال‌کننده، بین ۵۰۰,۰۰۰ تا 2,۰۰۰,۰۰۰ تومان برای هر پست یا استوری.
  • اینفلوئنسر سطح میانه: ۵۰,۰۰۰–۵۰۰,۰۰۰ دنبال‌کننده، بین 2,۰۰۰,۰۰۰ تا  2۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان برای هر پست یا استوری.
  • اینفلوئنسر ماکرو: ۵۰۰,۰۰۰–۱ میلیون دنبال‌کننده، بین 2۰,۰۰۰,۰۰۰ تا 5۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان برای هر پست یا استوری.
  • اینفلوئنسر مگا: ۱ میلیون به بالا دنبال‌کننده، 5۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان  به بالا برای هر پست یا استوری.

نرخ تعامل

چقدر دنبال‌کنندگان شما با پست‌های شما تعامل دارند؟
یک پایگاه دنبال‌کننده فعال ارزش محتوای شما را با تبلیغ آن افزایش می‌دهد. آن‌ها پست‌های شما را به اشتراک می‌گذارند و بحث‌هایی را در قسمت نظرات آغاز می‌کنند که احتمال این‌که الگوریتم‌های اینستاگرام حساب شما را تقویت کنند را افزایش می‌دهد.

دنبال‌کنندگان وفادار بیشتر احتمال دارد که به فراخوان‌های شما برای اقدام پاسخ دهند، مانند کلیک کردن روی لینک‌های وابسته شریک تجاری.

نرخ کمیسیون بازاریابی وابسته

نرخ کمیسیون درصدی که شما دریافت می‌کنید زمانی که دنبال‌کنندگان را متقاعد می‌کنید که روی لینک‌های وابسته کلیک کنند، و درآمد کلی شما، به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود، بسته به شرکای وابسته شما و نوع محصولاتی که تبلیغ می‌کنید.

با رشد حساب کاربری شما، می‌توانید از تعداد بیشتر دنبال‌کنندگان خود برای مذاکره در مورد نرخ‌های بهتر استفاده کنید.

موضوع و حوزه فعالیت (Niche)

حوزه‌ای که شما هدف قرار می‌دهید تأثیر زیادی بر میزان درآمد شما از هر دنبال‌کننده خواهد داشت. اگر مخاطبان شما شامل جمعیت‌شناسی خاصی باشند که برای برندها جذاب است یا به محصولات گران‌قیمت علاقه دارند، انتظار داشته باشید که پیشنهادات همکاری بهتری دریافت کنید.

تعداد منابع درآمدی

در حالی که بازاریابی وابسته و تبلیغات محصولات به‌صورت تک‌پست از رایج‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد از حساب اینستاگرام هستند، میزان درآمد شما از اینستاگرام همچنین به تعداد جریان‌های درآمدی که شما پیگیری می‌کنید بستگی دارد.

علاوه بر این مدل‌ها، به‌عنوان مثال، می‌توانید به توسعه یک خط تولید محصول، مانند محصولات برندشده فکر کنید. قراردادهای برند مستمر که شامل یک برنامه از پست‌ها و ریل‌ها می‌شوند، همچنین می‌توانند درآمدهای بالاتری را جذب کنند.

 

آیا می‌توان با تعداد کم دنبال‌کننده در اینستاگرام درآمد کسب کرد؟

آیا فکر می‌کنید برای کسب درآمد از اینستاگرام به میلیون‌ها دنبال‌کننده نیاز دارید؟ دوباره فکر کنید!

خالقان محتوا با تعداد کم دنبال‌کننده‌ها کسب‌وکارهای موفقی ساخته‌اند—در اینجا آمارهایی برای حمایت از این موضوع آمده است.

47% از بازاریاب‌ها در همکاری با اینفلوئنسرهای میکرو موفق بوده‌اند

فرصت‌های تجاری زیادی برای خالقان محتوا با دنبال‌کنندگان کم وجود دارد!

در اینجا یک تبلیغ برند از سوی بلاگرهای سفر و اینفلوئنسرهای میکرو، مارک و آسیا، در اینستاگرام آورده شده است:

چگونه در سال 2025 از اینستاگرام درآمد کسب کنیم؟ تصویر متن

 

محتواهای اسپانسر شده ادامه دارد

برندها اغلب متوجه می‌شوند که کمپین‌های اینفلوئنسرهای میکرو منجر به ارتباطات اصیل‌تر با مخاطبان شده و به استفاده بهینه‌تر از بودجه بازاریابی اینفلوئنسرها کمک می‌کند.

85% از نسل Z از اینستاگرام برای یادگیری در مورد برندها استفاده می‌کنند

اگر شما دنبال‌کنندگانی در اینستاگرام دارید که شامل نسل Z می‌شود، می‌توانید به شرکای برند کمک کنید تا با این مخاطب ارتباط برقرار کنند.

نسل Z کنترل صدها میلیون دلار از هزینه‌های سالانه را در اختیار دارد، بنابراین حتی یک مخاطب کوچک می‌تواند بازده بالایی برای برندها به همراه داشته باشد.

60% از کسب‌وکارها از اینفلوئنسرها برای تبلیغ محتوا استفاده می‌کنند

بیشتر کسب‌وکارها به اینفلوئنسرها نگاه می‌کنند تا به آن‌ها کمک کنند پیام برندشان را از طریق همکاری با برندها به اطلاع عموم برسانند.

شما فرصت بزرگی دارید—موضوع این نیست که برندها را متقاعد کنید که می‌توانید به آن‌ها کمک کنید، بلکه باید به دنبال یافتن تناسب مناسب باشید.

اینجاست که پیوستن به Later Influencer Index می‌تواند مفید باشد، زیرا این پایگاه داده به شما کمک می‌کند برندهایی را پیدا کنید که به دنبال همکاری با اینفلوئنسرها هستند.

برای اطلاعات و مطالب بیشتر میتوانید به مقاله تعداد فالوور مورد نیاز برای کسب درآمد از اینستاگرام چقدر است؟ مراجعه کنید.

 

چگونه با برندها همکاری کنیم؟

در اینجا چند راهنمایی برای پیدا کردن مشارکت‌های برند عالی آورده شده است.

شناخت مخاطبان خود

برندها برای دسترسی به مخاطبان خود با اینفلوئنسرها همکاری می‌کنند. بنابراین، مطمئن شوید که می‌دانید:

  • آن‌ها چه کسانی هستند؟ کجا زندگی می‌کنند؟ چه جمعیت‌شناسی دارند؟
  • چه چیزی برای آن‌ها مهم است و چرا شما را دنبال می‌کنند؟
  • چه نوع محتوایی بیشترین تعامل را از آن‌ها دریافت می‌کند؟

احتمالاً برخی از این اطلاعات را از طریق تعامل با دنبال‌کنندگان خود می‌دانید، اما اگر می‌خواهید داده‌هایی برای اثبات توانایی‌های خود به برندها داشته باشید، به تجزیه و تحلیل‌های اینستاگرام نیاز دارید.

تجزیه و تحلیل اینستاگرام نه تنها به شما کمک می‌کند تا داده‌ها را به شرکای بالقوه ارائه دهید، بلکه به شما می‌آموزد که چه کارهایی برای افزایش دنبال‌کنندگان خود انجام دهید، مانند ارسال پست‌ها در زمان‌های مناسب برای مخاطبانتان.

ایجاد کیت رسانه‌ای اینفلوئنسر

زمانی که یک برند با شما تماس می‌گیرد (یا شما با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید)، می‌توانید کیت رسانه‌ای اینفلوئنسر خود را ارسال کنید تا برند را به آن‌ها معرفی کنید و نتایج همکاری‌های قبلی خود با برندها را نشان دهید.

آسان‌سازی پیدا شدن توسط برندها

اگر می‌خواهید قراردادهای اسپانسر شده پیدا کنید، با برندها تعامل داشته باشید.

این کار را می‌توانید به‌صورت دستی انجام دهید، مانند دنبال کردن، لایک کردن و کامنت گذاشتن در پست‌های برندها.

یک روش مقیاس‌پذیرتر برای دیده شدن توسط برندها استفاده از پلتفرم‌های بازاریابی اینفلوئنسرها است. به‌عنوان مثال، ثبت‌نام در Later’s Influencer Index می‌تواند شما را به هزاران شریک برند بالقوه متصل کند.

 

چگونه محصولات و خدمات خود را در اینستاگرام بفروشید؟

اگر می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را از طریق اینستاگرام بفروشید، اینجا نکات کلیدی برای موفقیت شما آورده شده است.

تنظیم لینک در بیو

یک لینک با کیفیت در بیو به این معنی است که می‌توانید دنبال‌کنندگان اینستاگرام را به صفحات فرود، وب‌سایت‌ها یا صفحات پرداخت برای محصولات و خدمات خود هدایت کنید.

این کار می‌تواند فروش‌ها را به‌طور مستقیم افزایش دهد، زیرا به مردم این امکان را می‌دهد که به راحتی محصولات شما را پیدا کرده و خرید کنند.

اطمینان از تطابق محتوا، محصول و مخاطب

زمانی که در حال فکر کردن به اینکه چه محتوایی ایجاد و چه محصولی بفروشید، باید به تطابق محتوا، محصول و مخاطب توجه کنید.

به‌عنوان مثال، اگر شما دنبال‌کنندگانی دارید که به دلیل مشاوره‌های آرایشی برای outings روزمره شما را دنبال می‌کنند، یک محصول احتمالی برای فروش می‌تواند خط تولید آرایش خودتان باشد.

مجموعه محصولات کتاب‌محور Brady Lockerby، خالق دیجیتال، مخاطبان او – خوانندگانی که همچنین از زیبایی‌شناسی مد او لذت می‌برند – را هدف قرار داده است.

 

استفاده از رویکرد فروش اجتماعی

فروش اجتماعی یک روش فروش است که در آن از پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد روابط و درک خریداران احتمالی قبل از ارائه پیشنهاد فروش استفاده می‌شود.

از تاکتیک‌های مختلفی مانند گوش دادن اجتماعی، تعامل مستقیم و انتشار محتوای اطلاعاتی درباره چگونگی کمک محصول شما به افراد استفاده کنید.

 

نکات برتر برای افزایش فالوور و تعاملات در اینستاگرام

بخش بزرگی از کسب درآمد از اینستاگرام، رشد تعداد دنبال‌کنندگان شماست؛ در اینجا چند نکته برای افزایش دنبال‌کنندگان و تعاملات آورده شده است. همچنین برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به مقاله ما با عنوان بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگراممراجعه کنید.

صدای خود و زیبایی‌شناسی خود را پیدا کنید

علاوه بر زیبایی‌شناسی بصری خود، مطمئن شوید که صدای خود را نیز می‌شناسید—چگونه نظرات خود را می‌نویسید یا هنگام پخش زنده چگونه صحبت می‌کنید.

این کار یک شخصیت کلی ایجاد می‌کند که می‌تواند افراد بیشتری را به برند شما جذب کند (و به حامیان مالی بالقوه کمک می‌کند تا فکر کنند چگونه می‌توانند با شما همکاری کنند).

 

بهینه‌سازی بیو، کپشن‌ها و هشتگ‌ها

بیو، کپشن‌ها و هشتگ‌های شما مانند کارت ویزیت شما هستند—این روش است که افراد شما را پیدا کرده و با شما تماس می‌گیرند. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها برای کشف و رشد بهینه شده باشند.

بهترین زمان برای پست گذاشتن را پیدا کنید

گاهی اوقات یک پست عالی به دلیل اینکه در زمان اشتباهی منتشر شده است، دیده نمی‌شود.

استفاده از ابزار بهترین زمان برای پست گذاشتن می‌تواند به شما کمک کند تا زمان‌بندی بهینه برای حداکثر تعامل را پیدا کنید.

به‌طور منظم پست بگذارید

ثبات در پست‌گذاری مفید است زیرا شما برای مخاطبان خود حضور دارید، فرصت‌های بیشتری برای تعامل فراهم می‌کنید و شانس خود را برای ویروسی شدن افزایش می‌دهید اگر از هشتگ‌های درست استفاده کنید.

اما نکته اصلی این است که هرچه بیشتر زمان خود را با برنامه‌ریزی خودکار پست‌ها ذخیره کنید، بهتر است.

انواع مختلف محتوا را پست کنید.

 

فراموش نکنید که انواع مختلف محتوا را پست کنید، زیرا در پلتفرم به‌طور متفاوتی کشف و تعامل می‌شوند. به این موارد فکر کنید:

  • رییل‌ها
  • پست‌های فید
  • استوری‌های اینستاگرام
  • لایوها

آزمایش با نوع پست همچنین یک راه برای شماست تا بفهمید کدام محتوا مورد علاقه مخاطبان شماست، که می‌تواند به بسته‌های حمایت مالی از تأثیرگذاران کمک کند.

محتوای خود را بازنشر کنید

رشد در اینستاگرام به این معنا نیست که نمی‌توانید در دیگر پلتفرم‌ها هم رشد کنید! شما می‌توانید محتوای خود را به پست‌های دیگر پلتفرم‌های اجتماعی برای بیشترین تاثیر بازنشر کنید.

به‌عنوان مثال، یک رییل به راحتی می‌تواند به یک ویدیو در یوتیوب شورت یا تیک‌تاک تبدیل شود. و با برنامه‌ریزی خودکار، حتی لازم نیست که انگشت خود را تکان دهید.

با دنبال‌کنندگان، خالقان و برندها تعامل کنید

اینستاگرام یک جامعه است، پس مانند یک جامعه با آن رفتار کنید!

همانطور که دنبال‌کنندگان شما بیشتر می‌شوند، اطمینان حاصل کنید که با آن‌ها تعامل دارید—به نظرات یا پیام‌های مستقیم آن‌ها پاسخ دهید، صفحات آن‌ها را لایک کنید و کامنت بگذارید و اگر محتوای آن‌ها را دوست دارید، آن‌ها را دنبال کنید.

حتی برند شیر جو دوسر Oatly نظرات مشتریان خود را در پروفایل اینستاگرام خود به نمایش می‌گذارد.

 

با دیگر خالقان و برندهای هم‌راستا هم تعامل کنید

اما فراموش نکنید که با دیگر خالقان و برندهای هم‌راستا نیز تعامل داشته باشید؛ یک کامنت به‌موقع روی یک پست می‌تواند صدها دنبال‌کننده جدید برای شما به ارمغان بیاورد.

درآمد خود را با اینستاگرام افزایش دهید

اینستاگرام یک پلتفرم قدرتمند با بیش از دو میلیارد کاربر است.

در حین فکر کردن به اهداف خود، چه در زمینه تولید محتوا یا رشد کسب‌وکار خود از طریق رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید از اینستاگرام برای افزایش درآمد خود استفاده کنید.

مهم‌ترین نکته این است که نه تنها مسیرهای درآمدزایی که برای شما مناسب است را پیدا کنید، بلکه از ابزارهای مناسب نیز بهره ببرید.

5/5 - (5 امتیاز)
پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *