جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

11 ترفند ورود به اکسپلور اینستاگرام: بازدید چند برابر!

راهنمای مطالعه

قرار گرفتن در صفحه اکسپلور اینستاگرام یکی از ابزارهای کشف کمتر مورد توجه در این اپلیکیشن است.

به عنوان یک فید از محتوای انتخاب شده توسط الگوریتم، صفحه اکسپلور می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطب مناسب برسید، تعامل را افزایش دهید و در این پلتفرم رشد کنید.

پس، چگونه می‌توانید در سال 2025 جایی در صفحه اکسپلور اینستاگرام به دست آورید؟ ما 11 نکته آزمایش‌شده را با شما به اشتراک می‌گذاریم که نباید از دست بدهید.

  • فهرست مطالب
    صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟
    الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟
    چرا می‌خواهید در صفحه اکسپلور اینستاگرام باشید؟
    نکته شماره 1: با انواع مختلف محتوا آزمایش کنید
    نکته شماره 2: شروع به ساخت ریلز کنید
    نکته شماره 3: هنگامی که مخاطبانتان آنلاین هستند پست کنید
    نکته شماره 4: با پست‌های کاروسل آزمایش کنید
    نکته شماره 5: از هشتگ‌های استراتژیک استفاده کنید
    نکته شماره 6: با برندها و سازندگان دیگر همکاری کنید
    نکته شماره 7: مسابقات و جوایز برگزار کنید
    نکته شماره 8: کلمات کلیدی را به کپشن‌های خود اضافه کنید
    نکته شماره 9: از تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای دیدن آنچه که کار می‌کند استفاده کنید
    نکته شماره 10: با جامعه خود تعامل داشته باشید
    نکته شماره 11: تبلیغات اکسپلور اینستاگرام را امتحان کنید

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

صفحه اکسپلور اینستاگرام یک مجموعه انتخاب‌شده از پست‌ها و ریلزهای جدید بر اساس علایق کاربران از حساب‌هایی است که آن‌ها هنوز دنبال نمی‌کنند، و فرصتی برای کشف حساب‌ها، برندها و سازندگان جدید فراهم می‌کند.

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام محتوا را به صورت کاربر به کاربر تنظیم می‌کند و هر صفحه اکسپلور را منحصربه‌فرد می‌سازد.

این کار را با ردیابی نوع محتوایی که کاربران به طور منظم با آن تعامل دارند انجام می‌دهد و پست‌های مرتبط را در صفحه اکسپلور آن‌ها نشان می‌دهد.

برای دسترسی به صفحه اکسپلور، کاربران می‌توانند به سادگی روی نماد ذره‌بین در پایین سمت چپ صفحه نمایش خود کلیک کنند:

قرار گرفتن در یک جایگاه مطلوب در صفحه اکسپلور می‌تواند به محتوای شما یک افزایش قابل توجه در تعامل بدهد — به ویژه به این دلیل که به افرادی خواهید رسید که از قبل با پست‌ها یا ویدئوهای مشابه تعامل دارند.

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم اینستاگرام محتوایی را ارائه می‌دهد که فکر می‌کند بیشترین علاقه را به آن خواهید داشت، بر اساس تعاملات قبلی شما.در حالی که فید اصلی اینستاگرام بیشتر از محتوای حساب‌هایی که از قبل دنبال می‌کنید تشکیل شده است، فید اکسپلور کاملاً از محتوای حساب‌های جدید تشکیل شده است.

سیگنال‌هایی که الگوریتم برای رتبه‌بندی پست‌های اکسپلور استفاده می‌کند شامل:

  • اطلاعات درباره پست: میزان محبوبیت یک پست — مانند سرعت تعامل کاربران با آن. این سیگنال‌ها در اینجا بسیار بیشتر از فید و استوری اهمیت دارند.
  • فعالیت در اکسپلور: چگونه در گذشته با پست‌ها تعامل داشته‌اید.
  • اطلاعات درباره شخصی که پست کرده: تعداد دفعاتی که افراد در چند هفته گذشته با او تعامل داشته‌اند.

صفحه اکسپلور به طور مداوم در حال تکامل است و همواره دسته‌بندی‌های موضوعی جدید و قابلیت‌های جستجوی پیشرفته معرفی می‌شود.

بنابراین، با به اشتراک‌گذاری مداوم محتوای جذاب با کپشن‌های قوی، کلمات کلیدی مرتبط و هشتگ‌های خاص، پست‌های خود را برای پتانسیل صفحه اکسپلور بهینه می‌کنید.

چرا باید در صفحه اکسپلور اینستاگرام باشیم؟

در اینجا برخی از مزایای کلیدی حضور در صفحه اکسپلور آمده است.

افزایش دیده شدن حساب شما: اگر تازه شروع کرده‌اید، در حال تغییر برند هستید یا می‌خواهید ارتباطات جدیدی برقرار کنید، حضور در صفحه اکسپلور راهی عالی برای معرفی برند شما در شبکه‌های اجتماعی است.

نمایش محتوای شما به افراد مرتبط: صفحه اکسپلور کاربران را بر اساس حساب‌هایی که قبلاً با آن‌ها تعامل داشته‌اند هدف قرار می‌دهد، به این معنی که محتوای شما به افرادی نشان داده می‌شود که احتمال بیشتری دارد فالوور (یا حتی مشتری) شوند.

بهبود تعامل شما: هرچه افراد بیشتری محتوای شما را ببینند، احتمال بیشتری وجود دارد که با آن تعامل کنند، که این امر شانس بیشتری برای الگوریتم اینستاگرام به منظور ارتقاء محتوای شما فراهم می‌کند. این یک چرخه مثبت است که همچنان ادامه دارد.

در اینجا 11 نکته برای شروع به بهره‌مندی از مزایای صفحه اکسپلور آمده است.

ترفند شماره 1: با انواع مختلف محتوا آزمایش کنید

در صفحه اکسپلور اینستاگرام، می‌توانید همه چیزهایی که اینستاگرام ارائه می‌دهد را پیدا کنید.

شما ریلز تماشا می‌کنید، در میان پست‌های کاروسل پیمایش می‌کنید و از پست‌های فید لذت می‌برید. ولاگ‌های روزمره و میم‌ها را خواهید دید.

برای فهمیدن اینکه الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام چه چیزی را دوست دارد، با انواع مختلف محتوا آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بیشترین تعامل را ایجاد می‌کند.

تا زمانی که به ستون‌های محتوایی موجود خود پایبند هستید، امتحان کردن چیزهای جدید کلید موفقیت در دستیابی به فید اکسپلور مورد نظر است.

ترفند شماره 2: شروع به ساخت ریلز کنید

واضح است که اینستاگرام به ریلز اولویت می‌دهد.

این ویژگی محبوب ویدئویی نشانه‌ای از کند شدن ندارد، بنابراین مهم است که ریلز را بخش بزرگی از استراتژی خود کنید.

نه تنها تب مخصوص به خود را دارد، بلکه در صفحه اکسپلور نیز فضای بیشتری را اشغال می‌کند!

ترفند شماره 3: هنگامی که مخاطبانتان آنلاین هستند پست کنید

محتوای شما شانس بسیار بهتری برای افزایش دسترسی و تعامل دارد اگر در زمانی که مخاطبانتان آنلاین هستند، پست کنید.

اما چگونه می‌دانید چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟

با پست گذاشتن در اوایل روز، حساب‌ها از رقابت کمتر بهره‌مند می‌شوند و در عین حال از ترافیک کاربران در اولین پیمایش روز خود نیز بهره می‌برند — حتی اگر این چند ساعت پس از به اشتراک گذاشتن پست باشد.

همچنین شما میتوانید برای اطلاعات دقیق تر درباره‌ی زمان بندی پست ها به مقاله ما با عنوان “ بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ ” مراجعه کنید.

ترفند شماره 4: با پست‌های کاروسل آزمایش کنید

یک روش دیگر برای افزایش تعامل در اینستاگرام، آزمایش با پست‌های کاروسل است.

از عکس‌های تصادفی تا خلاصه رویدادها، مردم دوست دارند که کاروسل‌ها این فرصت را فراهم می‌کنند تا از طریق تصاویر یک داستان را روایت کنند.

پست‌های کاروسل بالاترین میانگین نرخ تعامل را در میان تمام انواع پست‌های فید دارند (به جز ریلز).

نتیجه‌گیری؟ در حالی که عالی است که فرمت‌هایی که استفاده می‌کنید را متنوع کنید، خلاقیت با پست‌های کاروسل می‌تواند به شما کمک کند تا تعامل بیشتری دریافت کنید.

ترفند شماره 5: از هشتگ‌های استراتژیک استفاده کنید

هشتگ‌ها ممکن است مانند سال 2012 محبوب نباشند، اما هنوز هم ابزاری مفید برای کشف‌پذیری و افزایش شانس شما برای نمایش در صفحه اکسپلور هستند.

آن‌ها را به عنوان یک روش برای برچسب‌گذاری محتوای خود در نظر بگیرید.
ما یک مقاله درباره‌ی این موضوع با عنوان ” چگونه هشتگ های اینستاگرام میتوانند به شما کمک کنند تا بازدید بیشتر بگیرید؟ ” داریم که میتوانید برای اطلاعات تخصصی تر به آن سر بزنید!

استفاده از هشتگ | اوپنل

اینستاگرام تمام تلاش خود را می‌کند تا پست‌های شما را به‌درستی برچسب‌گذاری کند، حتی اگر هشتگ نداشته باشید، اما اضافه کردن هشتگ‌ها کار دسته‌بندی را برای الگوریتم ساده‌تر می‌کند تا پست‌های شما را به کاربران مربوط نمایش دهد.

ترفند شماره 6: با برندها و سازندگان دیگر همکاری کنید

همکاری با برندها و سازندگان در اینستاگرام به این معنی است که می‌توانید به راحتی به مخاطبان یکدیگر دسترسی پیدا کنید — یک تاکتیک مفید برای افزایش تعامل و به دست آوردن ویژگی‌های بیشتر در صفحه اکسپلور.

و در هر همکاری خوب، همکاران باید چیزی مشترک داشته باشند.

به این ترتیب، محتوای حاصل از همکاری شما با هر دو مخاطب ارتباط برقرار می‌کند — که منجر به تعامل بالاتر و افزایش فالوور می‌شود.

زمانی که هر دو طرف دارای نگرش مشابه و در صنعت یکسان فعالیت می‌کنند، همکاری (و محتوای تولید شده!) به طور طبیعی به نظر می‌رسد.

این ترکیب عالی برای رسیدن به صفحه اکسپلور اینستاگرام‌های متعدد است!

ترفند شماره 7: برگزاری مسابقات و هدایا برای جذب فالوور

در اینستاگرام، مسابقات و جوایز روش مؤثری برای تشویق تعامل از طرف جامعه شما، دسترسی به مخاطبان جدید و قرار گرفتن در صفحه اکسپلور است.

اگر مانند رستوران‌های گیاهی این نکته را با نکته قبلی (همکاری با کسب‌وکار یا سازنده دیگر) ترکیب کنید و یک جوایز مشترک برگزار کنید، حتی بهتر می‌شود.

 

برگزاری مسابقات و هدایا برای جذب فالوور | آوپنل

ترفند شماره 8: کلمات کلیدی را برای دیده شدن بیشتر به کپشن‌های خود اضافه کنید

اضافه کردن کلمات کلیدی به کپشن‌ها می‌تواند به الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام کمک کند تا متوجه شود محتوای شما درباره چیست.

بهترین کپشن‌های اینستاگرام شامل موارد زیر هستند:

  • یک خط اول جذاب که موضوع را معرفی می‌کند و شما را متقاعد می‌کند که به خواندن ادامه دهید.
  • یک فراخوان مشخص به اقدام (اگر می‌خواهید بینندگان نظر بدهند یا به وب‌سایت شما مراجعه کنند، به آن‌ها بگویید!).
  • زبان واضح و توصیفی که برای کاربران معمولی قابل فهم باشد.
  • یک لحن ثابت که به مخاطبان شما کمک می‌کند تا شما را از سایر برندها متمایز کنند.

در حالی که تمام این عناصر مهم هستند، نکته سوم برای رسیدن به صفحه اکسپلور اینستاگرام از همه ضروری‌تر است.

همچنین میتوانید برای دیده شدن بیشتر به مقاله ما با عنوان ” روش های افزایش بازدید ” مراجعه کنید.

با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و توصیفی در کپشن‌های اینستاگرام خود، می‌توانید به الگوریتم کمک کنید تا محتوای شما را به درستی برچسب‌گذاری کند.

ترفند شماره 9: از آنالیزهای اینستاگرام برای دیدن آنچه که کار می‌کند استفاده کنید

گاهی اوقات پست‌های پرفروش‌ترین شما ممکن است شما را شگفت‌زده کنند.

یک عکس یا ویدئویی که فکر نمی‌کردید با مخاطب ارتباط برقرار کند، موفق می‌شود، و بالعکس. به همین دلیل است که پیگیری عملکرد شبکه‌های اجتماعی خود بسیار حیاتی است.

ترفند شماره 10: با جامعه خود ارتباط برقرار کنید

این راز نیست که اینستاگرام یکی از بهترین راه‌ها برای تعامل با و رشد جامعه شما است.

تعامل با دنبال‌کنندگان نشان می‌دهد که شما اهمیت می‌دهید، که آن‌ها را بیشتر ترغیب می‌کند تا محتوای شما را لایک کنند، در آن کامنت بگذارند و آن را به اشتراک بگذارند.

و همانطور که می‌دانیم، تعامل به الگوریتم سیگنال می‌دهد که محتوای شما باید در صفحه اکسپلور نمایش داده شود.

پس مطمئن شوید که به کامنت‌ها پاسخ می‌دهید و جامعه خود را جشن می‌گیرید!

ترفند شماره 11: از تبلیغات صفحه اکسپلور اینستاگرام استفاده کنید

اگر به دنبال راهی تضمینی برای دسترسی به کاربران از طریق صفحه اکسپلور اینستاگرام هستید، جایگاه‌های تبلیغاتی صفحه اکسپلور گزینه‌ای عالی هستند.

تصویر از اینستاگرام

اگرچه تبلیغات شما مستقیماً در صفحه اکسپلور نمایش داده نمی‌شود، اما زمانی که یک کاربر بر روی پستی از صفحه اکسپلور کلیک کند، تبلیغات شما بین عکس‌ها و ویدئوهای غیرپرداختی در فید نمایش داده خواهند شد.

این یک روش قطعی برای گسترش دسترس‌پذیری و بهبود دیدگاه شما در اپلیکیشن است.

پس این هم از آن — 10 روش مختلف برای افزایش شانس شما برای رسیدن به یک جایگاه پرطرفدار در صفحه اکسپلور اینستاگرام (و دریافت تعامل بیشتر).

ریلز و کاروسل‌ها را امتحان کنید، یک یا دو مسابقه برگزار کنید و مهم‌تر از همه، عملکرد خود را پیگیری کنید!

سوالات متداول

1. اکسپلور اینستاگرام چیست و چه تاثیری در رشد پیج دارد؟

اکسپلور صفحه‌ای است که پست‌های پیشنهادی اینستاگرام به کاربران نمایش داده می‌شود. حضور در این بخش باعث می‌شود پست‌های شما در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرد و بازدید، فالوور و تعامل پیج افزایش پیدا کند.

2. چقدر زمان می‌برد تا یک پست وارد اکسپلور شود؟

زمان مشخصی ندارد، اما اگر پست شما در ساعات اولیه انتشار تعامل بالایی بگیرد (لایک، کامنت، سیو و شیر)، احتمال دیده شدن در اکسپلور بیشتر می‌شود.

3. چه نوع محتوایی بیشتر به اکسپلور می‌رسد؟

محتواهای آموزشی، سرگرم‌کننده، ترند، احساسی یا انگیزشی بیشترین شانس را برای ورود به اکسپلور دارند، به شرطی که با کیفیت بالا و کپشن جذاب منتشر شوند.

4. آیا استفاده از هشتگ باعث ورود به اکسپلور می‌شود؟

بله، استفاده هوشمندانه از هشتگ‌های مرتبط و ترند می‌تواند به افزایش شانس دیده شدن پست شما کمک کند، ولی نباید به صورت اسپم یا غیرمرتبط استفاده شود.

4.8/5 - (6 امتیاز)
پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

یک دیدگاه

  1. برام ی سوال پیش اومده، چجوری کلمات کلیدی مناسب را برای کپشن‌ها انتخاب کنم؟ میشه یکم بیشتر راهنمایی کنید؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *